Doprava za 1€ nad 80,00 €

Môj nákupný košík

je prázdny

tooltip after the triger
tooltip after the triger

Máte nejaké otázky alebo chcete urobiť objednávku? Kliknite na tlačítko nižšie a my Vám zavoláme.



Naši operátori sú pripravení odpovedať na všetky Vaše otázky týkajúce sa produktov a akcií, ktoré Vás zaujímajú. Prosím, kliknite na tlačítko nižšie a my Vám zavoláme.

 Zavolajte mi
x
DormeoKliknite a zavoláme Vám

Pre objednávku a ďalšie informácie volajte:02/ 59 220 775
Hľadať

Pre objednávku a ďalšie informácie volajte:

02/ 59 220 775

Užite si nakupovanie! Teraz poštovné iba 1 €, stačí nakúpiť tovar v celkovej hodnote 80 € a viac.

Zdravý spánok
Bezplatne
novinky a tipy do Vašej e-mailovej schránky
Všetko o zdraví, kráse, sexe, exkluzívne ponuky a zľavy!
Prihláste sa k odberu týždenného e-magazínu Dormeo a získate zaujímavý a zábavný obsah o spánku, zdraví, kráse, výžive, sexualite a všetky exkluzívne ponuky.
Odoberať
Prečítal(a) som si podmienky a súhlasím s nimi.
Vaše údaje sú 100% zabezpečené.

Pripojte sa k nám na Facebook

14 odporúčaní pre skutočne dobrý spánok

14 odporúčaní pre skutočne dobrý spánok

Prečítajte si 14 tipov na to, ako zlepšiť kvalitu svojho spánku a vyspať sa zdravo.

 

1. Držte sa časového rozvrhu

Bez ohľadu na to, ako a koľko spíte, pokúste sa každý deň vstať v rovnakom čase. Ak sa budete snažiť cez víkend dospať zameškané hodiny z týždňa, potom v pondelok sa Vám bude vstávať ešte horšie. Dôležité je tiež zaspávať každý večer v tom istom čase.

2. Doprajte si slnko!

Aby ste zabránili narušeniu svojho biorytmu, strávte aspoň 2 hodiny denne na slnku alebo aspoň na dennom svetle (ak je zamračené). Mnohí ľudia počas dňa takmer vôbec nevyjdu von z domu alebo z kancelárie. Dajte si na to pozor a pokúste sa každý deň absolvovať cca hodinkovú prechádzku na čerstvom vzduchu – ešte pred západom slnka.

3. Cvičte!

Fyzická aktivita tesne pred spánkom sa neodporúča. Ale ak si zacvičíte trošku skôr, Vaše telo sa príjemne unaví. Vďaka tomu bude Váš spánok hlboký a nerušený. Ideálne je cvičiť pravidelne aspoň 3-krát do týždňa.

4. Nejedzte pred spaním

Večerať by ste mali zhruba o 17:30. Keď pôjdete spať so strávenou potravou, Váš žalúdok si bude môcť lepšie oddýchnuť a nebude Vás počas noci zobúdzať. Zároveň predídete páleniu záhy počas spánku.

5. Dajte si horúci kúpeľ

Oddych vo vani s horúcim kúpeľom zvýši Vašu telesnú teplotu a následne, keď vyleziete z vane, sa teplota zníži. Toto je biologický znak pre naše telo, že treba spať.

6. Urobte si rituál

Každý večer pred tým, ako pôjdete spať, si urobte svoj malý rituál. Keď ho budete pravidelne opakovať, Vaše telo sa naučí, že akonáhle začnete rituál vykonávať, prišiel čas spánku. Zaspíte ľahšie a rýchlejšie. Ideálnym rituálom je napríklad počúvanie hudby so zavretými očai alebo čítanie knihy a pod.

7. Choďte spať v správnom čase

Ľudské telo je naprogramované tak, že oddych si žiada v čas medzi 22:00 – 6:00. Pokúste sa každé ráno vstať o 5 minút skôr. Večer sa Vám potom lepšie a rýchlejšie zaspí.

8. Večer nepite veľa tekutín

Aby ste sa vyhli častému nočnému vstávaniu kvôli malej potrebe, zhruba 2 hodiny pred spaním už nič nepite. Časté vstávanie počas noci naruší Váš spánok a zníži jeho kvalitu. Ráno sa nebudete cítiť oddýchnutí.

9. Žiadny nikotín

Tabak škodí nášmu zdraviu hneď z niekoľkých hľadísk. Stimulačný účinok nikotínu vedie často k insomnii – nespavosti. Najlepším riešením je prestať úplne fajčiť. Ak to nechcete alebo sa Vám nedarí skoncovať s fajčením, dajte si poslednú cigaretu minimálne 2 hodiny pred spaním

10. Dajte si rukavice a ponožky

Vďaka tomu sa rozšíria žily a cievy v rukách a nohách, čo Vám pomôže ľahšie zaspať. Krv bude cez rozšírené cievy prúdiť priamo pod kožu a tam sa ochladí. Keď sa vráti do vnútorných orgánov, zníži telesnú teplotu Vášho tela a tak rýchlejšie zaspíte.

11. Znížte teplotu v spálni

V miestnosti, kde spávate, majte vždy nízku teplotu. Aby Vám nebola zima, poriadne sa zakryte paplónom, ale dbajte na to, aby bol vzduch v spálni chladný.

12. Vyhnite sa prehadzovaniu v posteli a “čakaniu” na zaspatie

Znie to možno trošku hlúpo, ale výskumy naozaj dokázali, že čím dlhšie sa prehadzujeme v posteli, tým nepokojnejší spánok potom máme. Ak nemôžete zaspať, vstaňte z postele, choďte do inej miestnosti a skúste si chvíľu čítať alebo počúvať hudbu. Po chvíli sa opäť vráťte do postele a skúste zaspať.

13. Použite niekoľko kvapiek valeriány lekárskej

Táto rastlinka Vám môže pomôcť rýchlejšie a pokojnejšie zaspať a zlepší aj kvalitu Vášho spánku. Musíte však použiť kvalitný, pravý extrakt a dodržiavať návod na použitie. Zvyčajne sa odporúča použiť niekoľko kvapiek asi 35 až 40 minút pred spaním, valeriána sa však nesmie kombinovať s inými sedatívami.

14. Nesústreďujte sa na to, že nemôžete zaspať

Namiesto toho, aby ste sa neustále prehadzovali v posteli a sledovali hodinky, pokúste sa urobiť opak – otvorte oči, pozerajte na stenu a pokúste sa rozkázať svojmu mozgu, aby nezaspal. Zvyčajne tento systém funguje – keď niečo nechceme, stane sa to. A tak môžete zaspať rýchlejšie ako by ste čakali. 

Všetko o zdraví, kráse, sexe, exkluzívne ponuky a zľavy!
Prihláste sa k odberu týždenného e-magazínu Dormeo a získate zaujímavý a zábavný obsah o spánku, zdraví, kráse, výžive, sexualite a všetky exkluzívne ponuky.
Odoberať
Vaše údaje sú 100% zabezpečené.