V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

10 novoročných predsavzatí, ktoré Vám zaručene pomôžu schudnúť

Aj Vy si každý rok dávate novoročné predsavzatie, že schudnete? Chudnutie patrí k tým predsavzatiam, ktoré si dáva najviac ľudí, ale zároveň k tým, ktoré sa len málokomu podarí dodržať. Ak sa však budete riadiť nasledujúcimi 10 tipmi, Vaša šanca na úspech bude oveľa vyššia.

1) Dodržím svoje predsavzatie

Toto je najzákladnejšie a najdôležitejšie predsavzatie – a preto je najťažiš splniť ho. Ak totiž svoje predsavzatia nebudete brať vážne a nedáte si záležať na tom, aby ste ich dodržiavali, zbytočne strácate čas a – nebudete z toho mať žiadny úžiťok, len opätovné sklamanie, že ste znovu zlyhali.

Ak sa budete snažiť dodržiavať, čo ste si zaumienili, ale prídu situácie, kedy stratíte chuť alebo motiváciu, spomeňte si, prečo ste sa vlastne rozhodli zmeniť svoju postavu a životný štýl. Ak ste mali dobrý dôvod a úprimne ste si želali túto zmenu, bude sa Vám pokračovať jednoduchšie a ľahšie.

 

2) Budem realista

Ak ste to poriadne prehnali s jedlo a pitím a tesne pred silvestrovskou oslavou ste zistili, že sa nezmestíte do šiat, pravdepodobne si želáte rýchlu zmenu. Ale vedzte, že práve rýchle zmeny sú najmenej účinné a navyše dokážu zničiť Vašu motiváciu, pretože si dáte nereálny cieľ, ktorý je nemožné splniť v požadovanom čase.

Ak Váš životný štýl doposiaľ zahŕňal minimm pohybu a jedenie nezdravých jedál, je, žiaľ, absolútne nemožné, aby ste z večera do rána získali krásnu postavu. Dajte si preto také predsavzatie, ktoré je možné splniť a je vo Vašich silách dodržiavať ho denne. Len takto môžete úspešne dodržať, čo ste si predsavzali.

  

3) Budem postupovať malými krokmi

Malé kroky sú najlepším spôsobom, ako dosiahnuť svoj cieľ, preto by ste mali zvoliť práve túto taktiku. Ak budete svoj životný štýl meniť postupne, pomaly a pravidelne, Vaša životná cesta bude jednoduchšia a dosiahnuté výsledky budú trvalejšie. Rýchle diéty nikdy nefungujú na dlhý čas, preto sa radšej rozhodnite postupovať pomaly, ale isto.

To isté platí aj pre fyzickú aktivitu. Ak ste doteraz necvičili, je nereálne a nerozumné začať chodiť do fitka každý deň. Možno vydržíte prvý týždeň, ale potom pocítite znechutenie, pretože budete unavení a vyčerpaní z nadmernej námahy. Začnite pomaly a postupne si pridávajte ďalšie, vyššie ciele.

 

4) Vyberiem si cvičenie, ktoré ma bude baviť

Ak sa radi zabávate, cesta ku krajšej postave bude jednoduchšia. Porozmýšľajte, čo Vás baví, zistite, aké máte možnosti, vyskúšajte niekoľko druhov cvičenia a potom si vyberte to, čo je pre Vás najlepšie.

Radi cvičíte v skupinách? Radi pri cvičení rozmýšľate? Máte radšej dynamické alebo pokojné cvičenie? Potrebujete, aby Vás pri cvičení niekto kontroloval alebo ste dosť disciplinovaní na to, aby ste cvičili aj sami? Mali by ste si položiť všetky tieto otázky – podľa toho si môžete vybrať najlepší druh cvičenia, ktoré Vás bude baviť.

 

5) Budem piť viac vody

Pitie obyčajnej vody je pri chudnutí veľmi dôležité; zároveň si to nevyžaduje prakticky žiadnu námahu. Možno voda nie je Váš najobľúbenejší nápoj, ale jednoznačne stojí za to začať viac piť, pretože Vám to prinesie perfektné výsledky.

Voda Vám nielen pomôže znížiť hmotnosť, ale dostatok tekutín sa postará aj o krajšiu pleť, lepšiu náladu, budete mať viac energie a nebudete tak často cítiť hlad. Znie to až príliš dobre na to, aby to bola pravda? Nuž, je to tak!

 

6) Nebudem sa vážiť

Jedným z najlepších spôsobov, ako stratiť motiváciu v chudnutí, je príliš časté váženie. Ak začnete s diétou alebo zdravším životným štýlom, výsledky na váhe nebudú dostatočne dôveryhodné. Ak neuvidíte na váhe nižšie čísla, môže Vás to odradiť, lebo si budete myslieť, že zmena nefunguje a vzdáte to.

Preto namiesto toho, aby ste verili váhe, verte radšej svojmu oblečeniu. To Vám ako prvé ukáže progres – ak sa opäť zmestíte do starších šiat, ste na správnej ceste. Sú Vám nohavice príliš voľné? Výborne, podarilo sa Vám zhodiť prvé kilá!

 

7) Nebudem hladovať

Ak chcete čo najrýchlejšie zhodiť zopár kíl, pravdepodobne si zvolíte hladovku, čo je však veľmi nesprávny postup a bude mať opačný účinok! Keď Vaše telo zistí, že hladujete, zapne sa v ňom výstražná kontrolka, ktorá celý organizmus upozorní na to, že dostáva málo jedla. Telo si preto začne robiť zásoby, čo sa prejaví ako ďalšie priberanie a ukladanie kíl na tele.

Namiesto hladovania si preto zvoľte radšej pravidelné porcie jedla. Ak budete hladní, dajte si nejakú nízkokalorickú pochúťku, napríklad jablko. Zaplní Vaše brucho bez toho, aby sa Vám na tele uložili ďalšie tukové vankúšiky.

 

8) Budem si veriť

Toto je jeden z najdôležitejších tipov, ktorý by ste mali brať vážne, ak chcete vytrvať na ceste za štíhlejšou postavou. Chvíľami si možno budete myslieť, že Vaše bacuľaté krivky sú Vám geneticky dané. To však určite nie je pravda.

Je pravda, že niektorí ľudia nemajú problém s váhou, hoci si vôbec nedávajú pozor na to, čo jedia. Avšak faktom je, že každý, vrátane Vás, môže urobiť niečo pre to, aby mal krajšiu a štíhlejšiu postavu. Preto si nedajte nahovoriť, že Vy ste stratený prípad alebo výnimka. To najdôležitejšie, čo potrebujete, je dostatok motivácie a dôvera v seba samého.

 

9) Nebudem klamať sám seba

Postavte sa pred zrkadlo a dobre sa na seba pozrite. Čo Vám vadí a prekáža? Dvojitá brada, prevísajúce brucho, ovísajúci tuk na ramenách – áno, to sú tie “nočné mory”, ale zároveň sú to najlepšie motivácie na zmenu. 

Úprimne si priznajte, čo Vám na Vašom tele vadí – potom zabudnite na hanbu a sústreďte sa už len na zmenu svojej postavy. A vždy, keď budete mať pocit viny, pripomeňte si, prečo ste sa do tejto zmeny pustili – dobrá motivácia Vám všetko výrazne uľahčí.

 

10) Nikdy nezabudnem, že nie som dokonalý

Na toto by ste nemali nikdy v živote zabúdať. Uvedomte si a pripomínajte si, že nie ste dokonalý a nikto to od Vás ani neočakáva. Na ceste za štíhlejšou postavou sa určite stretnete s mnohými prekážkami – niektore zvládnete s prehľadom, iné Vás možno zaskočia.

Dôležité je nestrácať nádej ani vtedy, keď sa objavia zlyhania alebo problémy. Celý život je séria vzostupov a pádov, každý je chvíľu hore a potom dolu. Ak sa však nedáte odradiť a vytrváte v tom, čo ste si zaumienili, určite sa Vám podarí dosiahnuť svoj cieľ.