V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

13 tipov ako počas leta schudnúť!

Aj u Vás sa tento rok opäť opakoval rovnaký scenár – na jar ste zistili, že počas zimy sa na Vás nalepili kilečká navyše? Kým ešte donedávna sme ich mohli schovať pod svetrom alebo dlhými nohavicami, teraz je tu leto, čas krátkych sukní, šortiek, tričiek na ramienka a plaviek.

Ľahké letné oblečenie nemilosrdne odhalí každé kilo navyše, ktoré sa nám usadilo na bruchu, zadku či stehnách. A určite uznáte, že to nie je najlepší pocit, keď vidíte, ako Vaše telo stále rastie a rozširuje sa.

Chcete to zmeniť? Ste naozaj pripravení a rozhodnutí urobiť vo svojom živote trvalé zmeny?

Vedzte, že tieto zmeny si budú vyžadovať obrovskú motiváciu, odhodlanie a obetu, ale ich výsledky, ktoré sa následne prejavia vo Vašom živote a zdraví, budú stáť za to. Nielen, že budete oveľa lepšie vyzerať, ale budete sa aj lepšie cítiť. Zároveň urobíte veľkú službu svojmu zdraviu.

Vykročte do leta s novým životným štýlom a s krajšou postavou

Vezmite do rúk diétu správnym spôsobom

Jedna z najdôležitejších, ale zároveň najťažších úloh pri chudnutí, kvôli ktorým často diéta zlyhá, je zbaviť sa nepravidelného stravovania a príjmu nadmerného množstva kalórií, ktoré naše telo vôbec nepotrebuje. Na internete nájdete množstvo stránok, kde si môžete zadarmo vypočítať, koľko kalórií denne by ste mali prijať v závislosti od Vašej hmotnosti. Táto požiadavka je jedna z najnáročnejších, pretože si vyžaduje pravidelné sledovanie, počítanie a zapisovanie hodnoty energetického príjmu Vašich jedál.

Pravidlo 40-40-20

V prvom rade by mal byť Váš denný príjem kalórií rozdelený do troch častí: 40 percent denne prijatých kalórií by mali tvoriť karbohydráty (sacharidy),  40 percent proteíny a zvyšných 20 percent tuky. Následne môžete začať plánovať diétu: najlepšie je nakupovať potraviny, ktoré majú obsah kalórií napísaný priamo na obale. Vďaka tomu si budete môcť počas dňa vypočítať, koľko kalórií ste už prijali a koľko si ešte môžete dať.

Musíte skonzumovať menej kalórií ako spálite

Aj keď sa spočiatku môže zdať, že tento systém chudnutia je pomerne náročný (hlavne na čas a prepočítavanie), faktom je, že je to najlepšia cesta, ako natrvalo schudnúť. Určite budete súhlasiťso základným princípom chudnutia: musíte skonzumovať menej kalórií ako spálite. Jediný spôsob, ako to dosiahnuť, je podrobne sledovať a plánovať si každé jedlo. Inak nebudete vedieť, koľko kalórií ste už prijali.

Plánujte si každé jedlo

Ak sa pokúsite jesť pravidelne 5x denne menšie porcie, zmena Vášho životného štýlu a proces chudnutia bude pre Vás menej bolestivý. Je to jediný spôsob, ako si v tele udržať dostatok potrebnej energie počas celého dňa a to bez toho, aby ste hladovali. Zabránite tak zároveň tomu, že Vaše telo nebude mať dostatok energie, ku ktorému dochádza vtedy, keď je medzi jedlami veľký časový rozsah. Vtedy sa telo prepne do režimu šetrenia a začne si ukladať tuky do zásob.

Starostlivo si vyberajte jedlá

Obmedziť príjem kalórií je síce veľmi dôležité, ale pri chudnutí rovnako záleží aj na tom, aby ste jedli správne kalórie. Plechovka sódy a konzerva tuniaka môžu obsahovať zhruba rovnaké množstvo kalórií, ale medzi ich nutričnou hodnotou je veľký rozdiel. Ak si správne rozdelíte príjem kalórií na celý deň, nebudete vôbec pociťovať hlad. A to ani v prípade, že budete jesť diétne jedlá, ktoré Vám ešte viac pomôžu na ceste za vysnívanou postavou.

Ktoré jedlá by sa mali objavovať vo Vašom jedálničku?

Vyskúšajte tmavú ryžu, ovsenú múku, rajčiny, tuniaka, kuracie prsia, morčacie mäso, dusenú zeleninu a ochutnajte aj varené ovocie. Vďaka tejto diéte sa budete cítiť oveľa lepšie a sami uvidíte, že nadbytočné kilá sa postupne začnú strácať.

Pite vodu. A nič iné!

Odstráňte zo svojho jedálnička všetky nadbytočné cukry -  mnohé z nich sa nachádzajú v nápojoch a to dokonca aj v tých, ktoré sú 100% prírodné. Cukry, najmä tie spracované, môžu výrazne zvýšiť hladinu hormónu inzulínu v krvi. Ak túto energiu nevyužijete hneď ako vznikne, usadí sa do zásoby vo forme tukov.

Preto jediný nápoj, ktorý by ste mali počas dňa piť, je obyčajná voda. Vďaka nej rapídne znížite množstvo kalórií, ktoré denne príjimate do tela. Ak chcete piť aj niečo iné ako vodu, skúste nesladené čaje alebo kávu a ak si za každú cenu potrebujete nápoj osladiť, použite umelé sladidlá. 

Ak neviete odolať, dajte si nealkoholický nápoj s malým obsahom cukru, ale skúste si zvyknúť na to, aby voda bola Vaším nápojom číslo 1. Nielen, že Vám to pomôže schudnúť, ale pitie čistej vody prispieva aj k očiste tela, skrášleniu pokožky a celkovej lepšej fyzickej a psychickej pohode!

Cvičenie by sa malo stať každodennou súčasťou Vášho života

Už ste asi nespočetne veľakrát počuli, že cvičiť by sme mali 3 až 5-krát do týždňa. Táto definícia je však pomerne neurčitá a tak si ju väčšina z nás prispôsobí tak, že cvičenie presúvame zo dňa na deň a napokon sa k nemu nedostaneme vôbec.

Pokúste sa zahrnúť cvičenie do každého dňa

Stačí aj 30 minút mierne rýchlej chôdze denne. Ak to budete robiť každý deň, cvičenie sa pre Vás čoskoro stane samozrejmosťou a budete ho vykonávať s väčšou radosťou a chuťou, ako keby ste mali chodiť 3x týždenne do posilňovne. 

Nezabudnite na závažia!

Pravidelné cvičenie s mierne ťažkými závažiami Vám pomôže dosiahnuť krajšie tvarované svaly, zároveň spevní Vaše telo a postará sa o rýchlejšie a lepšie spaľovanie tukov.

Udržte si motiváciu

Najdôležitejšou vecou pri zmene životného štýlu je však motivácia. Chcete totiž urobiť veľký, viditeľný a trvalý krok vo svojom živote. Je veľmi pravdepodobné, že kým počas prvých dní budete namotivovaní, po dvoch-troch týždňoch budete mať chuť nechať všetko tak a vrátiť sa k starému štýlu života a stravy. Vydržte a nerobte to! Tak zdoláte veľkú a veľmi dôležitú prekážku na ceste za úspechom.

Vaše ciele by mali byť výzvou – rozhodnite sa, že dosiahnete ešte viac ako ste si naplánovali!

Ak budete mať pocit, že už nevydržíte pri zdravej strave ani jeden deň, stavte sa sám/sama so sebou, že vydržíte ešte aspoň dva dni! Ak budete mať pocit, že už nezabehnete ani sto metrov, zabehnite ešte kilometer. Ľudia, ktorí sa rozhodnú prekonať samých seba a problém berú ako výzvu, sú väčšinou úspešnejší – budete prekvapení, že dokážete urobiť ešte viac ako ste si stanovili!

Posledný dôležitý bod: nehovorte, že nemáte čas

Čas, ktorý budete venovať cvičeniu a zdravej diéte je možno jediný čas, ktorý investujete sami do seba. Jednoznačne si tento čas zaslúžite – využite ho a uvedomte si, že by sa pre Vás mal stať samozrejmosťou ako práca či škola. Akonáhle sa začnú prejavovať prvé pozitívne výsledky Vášho nového životného štýlu, určite nebudete ľutovať ani sekundu, ktorú ste si venovali - práve naopak!