V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

15 výživných potravín, ktoré nám spália kalórie

Predstavujeme Vám potraviny, ktoré Vás zasýtia, dodajú energiu a zároveň sa postarajú o to, aby Váš metabolizmus pracoval lepšie a rýchlejšie. Týchto 15 potravín predstavuje plnohodnotnú stravu, bohatú na vitamíny a energiu...

Predstavujeme Vám potraviny, ktoré Vás zasýtia, dodajú energiu a zároveň sa postarajú o to, aby Váš metabolizmus pracoval lepšie a rýchlejšie.

Týchto 15 potravín predstavuje plnohodnotnú stravu, bohatú na vitamíny a energiu pre telo a zároveň obsahujú aj látky, ktoré pomáhajú zlepšiť spaľovanie kalórií a zbaviť sa tak nadbytočných tukových vankúšikov!

Snažte sa jesť čo najviac týchto potravín a sami uvidíte, že ručička na váhe pôjde smerom dole. Správne, zdravé stravovacie návyky sú, samozrejme, základom každej diéty alebo zmeny životného štýlu, avšak je to len časť chudnutia. Ak sa chcete zbaviť kíl natrvalo, musíte urobiť ešte trošku viac. Pokúste sa zakombinovať do svojho jedálnička nasledujúce potraviny, ale určite sa sústreďte aj na cvičenie alebo akúkoľvek fyzickú aktivitu. V tom prípade budete výsledkami určite príjemne šokovaní!

Avokádo

Mnoho ľudí sa vyhýba avokádu preto, lebo si myslia, že obsahuje príliš veľa tuku. Je to síce pravda, ale v avokáde sa nachádzajú nenasýtené tuky, ktoré sú zdraviu prospešné a štartujú náš metabolizmus.

Ovos

Táto obilnina je známa najmä pre pozitívny účinok na hladinu cholesterolu v krvi – účinne ho znižuje. Obsahuje komplexné sacharidy, ktoré sa v tele rozkladajú pomalšie. Vďaka tomu budete dlhšie nasýtení a budete mať viac energie.

Špargľa

Je to vynikajúci druh nízkokalorickej zeleniny, ktorá má však vysokú nutričnú hodnotu a podporuje tráviaci systém. Aj vďaka tomu prispieva k rýchlejšiemu spaľovaniu kalórií a zhadzovaniu kilogramov.

Mandle

Tieto orechy sú mimoriadne bohaté na bielkoviny a vlákninu. Zjedzte niekoľko mandlí počas dňa – nebudete sa cítiť hladní a pritom budete mať veľa energie.

Špenát

Táto tmavozelená zelenina obsahuje veľmi málo kalórií, ale naopak, má veľa železa, vlákniny a betakaroténu, ktoré pomáhajú znižovať hladinu cholesterolu v krvi.

Zelený čaj

Nie je to kofeín obsiahnutý v zelenom čaji, ktorý poháňa náš metabolizmus, ale špeciálna látka nazývaná EGCG. Stimuluje mozog a nervový systém a núti telo pracovať, tým pádom spaľovať kalórie a chudnúť.

Brokolica

Táto zelená zelenina, bohatá na vitamíny A a C a tiež na vlákninu, pomáha navodiť pocit nasýtenia. Prispieva aj k správnemu tráveniu a spaľovaniu kalórií. Ideálne je jesť ju v surovom stave.

Vlašské orechy

Dajte si za hrsť vlašských orechov pred hlavným jedlom. Postarajú sa o to, aby ste v rámci obedu zjedli menšiu porciu, ale zároveň Vám dodajú potrebnú dávku vlákniny, vitamínu E a omega-3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú udržiavať hladinu zlého cholesterolu v rovnováhe.

Jablká

Toto sladké, šťavnaté ovocie sa dá konzumovať na rôzne spôsoby. Jablká sú bohaté na vitamíny a vlákninu, ktoré zabezpečujú pocit plnosti a nasýtenia.

Mlieko

Názory na mlieko a mliečne výrobky sa rôznia, ale faktom zostáva, že práve oni sú bohatým zdrojom vápnika, ktorý nevyhnutne potrebujeme pre zdravý život.

Mlieko tiež obshauje veľké množstvo sacharidov, ktoré nám dodávajú energiu. Niektoré prieskumy potvrdili, že ak vypijeme 1 šálku mlieka denne, bude nám oveľa lepšie fungovať spaľovanie tukov.

Korenie Jalapeno

Toto pikantné korenie dodáva jedlu výraznú chuť a jemnú pálivosť. Obsahuje kapsicín, ktorý zlepšuje činnosť srdca a zrýchľuje metabolizmus.

Losos

Mäso tejto ryby má vysokú nutričnú hodnotu, pretože obsahuje omega-3 mastné kyseliny. Znižuje hladinu hormónu leptínu v tele, vďaka čomu pomáha urýchľovať spaľovanie kalórií.

Fazuľa

Strukoviny sú mimoriadne bohaté na vlákninu a vitamíny. Prispievajú k pocitu nasýtenia a plnosti a pomáhajú nášmu telu nastaviť sa na pravidelný stravovací režim, ktorý je takisto veľmi dôležitý pre spaľovanie tukov.

Grapefruit

Toto šťavnaté tropické ovocie obsahuje kyselinu galaktúronovú, ktorá pomáha rozkladať tuk a zároveň navodzuje pocit nasýtenia. Tento dvojitý účinok je perfektným základom pre spaľovanie kalórií a chudnutie.

Ananás

Toto ovocie, bohaté na vitamín C, obsahuje špeciálnu látku bromelín. Je to enzým, ktorý pomáha rýchlejšie rozkladať bielkoviny a zabezpečuje nášmu telu dostatok energie. Zároveň je ananás plný výživných a zdravých látok, no obsahuje aj veľa cukru, preto by ste to nemali preháňať s jeho konzumáciou.