Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
4 úžasné relaxačné techniky, vďaka ktorým budete spať ako bábätko

4 úžasné relaxačné techniky, vďaka ktorým budete spať ako bábätko

Často sa v noci prehadzujete a mrvíte? Trápia Vás otázky o budúcnosti (minulosti) a neviete zaspať? Je načase vychutnať si hlboký, pokojný, "bábätkovský“ spánok - prezradíme Vám 4 skvelé relaxačné techniky, ktoré Vám dopomôžu ku kvalitnejšiemu spánku!

Hlboké dýchanie

Bránicové dýchanie sa viete naučiť tak, že pri nádychu vedome posielate vzduch do brušnej dutiny, pričom hrudník sa ani nepohne. Vyžaduje si to nejaký tréning, ale keď to zvládnete, môžete hlboké dýchanie efektívne využívať pri zaspávaní (ako aj pri iných aktivitách). Začiatočníci, dýchajte pomaly a kontrolovane – 5-sekundový nádych cez nos, 5-sekundový výdych cez ústa.

Ako to zlepší spánok?

 - Spomalí sa dýchanie a svalstvo sa uvoľní – a to nie je všetko! Hlboké dýchanie takisto spomalí tep, preto sa telo zrelaxuje a zbaví sa negatívnych myšlienok, ktoré Vám znepríjemňujú večer.

Pre koho je táto technika určená?

 - Prakticky pre každého! Môžete ju takisto skombinovať s inými relaxačnými technikami, preto ju pokojne využívajte v rôznych životných situáciách a na rôzne účely (nielen na lepšie zaspávanie).

 

Progresívna svalová relaxácia

Určite ste už o tomto pojme počuli, že? Len pravdepodobne ani netušíte, čo to znamená... Ide o techniku, ktorá postupne uvoľňuje jednotlivé svalové partie, aby sa telo mohlo upokojiť a Vy ľahšie zaspať. Ako to dosiahnuť? Začnite s palcami - na pár sekúnd ich zaflexujte (vystrite dohora a napnite) a potom uvoľnite. Postupujte smerom hore, uvoľňujte spodné svalstvo nôh, stehien atď. Strečing pozostáva zo striedavého napnutia a uvoľnenia. Celú relaxáciu opakujte 2-3-krát.

Ako to zlepší spánok?

 - Táto relaxačná technika dokáže s Vaším telom urobiť divy. Uvoľní svalstvo tela a zároveň naštartuje pocit mentálnej relaxácie. Odvedie pozornosť od problémov, pretože presmeruje Vašu pozornosť na uvoľňovanie jednotlivých svalových partií celého tela.

Pre koho je táto technika určená?

 - Pre ľudí s určitými typmi indispozícií bude táto technika nevhodná, ale inak sa môže využívať širokospektrálne - kýmkoľvek, na rôzne účely a takmer kdekoľvek (napríklad v posteli, v noci, v kancelárii na stoličke počas obedňajšej pauzy, atď.).

 

Meditácia

Pravdepodobne najrozšírenejšia relaxačná technika. Meditácia sa využíva už po tisícročia na upokojenie mysle, navrátenie sily alebo zrelaxovanie tela. Ak ste sa s ňou ešte nestretli, odporúčame Vám nájsť si sprievodcu, ktorý Vám pomôže dosiahnuť patričnú hĺbku a v ideálnom prípade tam aj zaspať.

Ako to zlepší spánok?

 - Pasívna poloha (zvyčajne v sede) pomôže pri upokojení tela, ale hlavným zmyslom meditácie (ak sa správne vykonáva) je prečistenie mysle jednotlivca a oslobodenie sa od trápenia.

Pre koho je táto technika určená?

 - V zásade môže meditovať každý. Ale vzhľadom na jej podstatu, meditácia môže byť náročnou úlohou pre netrpezlivé, hyperaktívne a zaneprázdnené osoby.

 

Mysteriózny spánok do 1 minúty- metóda 4-7-8

Techniku vyvinul americký expert na spánok Andrew Weir. Táto metóda slúži na to, aby pomohla telu a mysli zaspať do jednej minúty. Zaujalo Vás to? Bohužiaľ Vám jej podstatu momentálne nemôžeme odhaliť...srandujeme (smiech tiež patrí medzi relaxačné techniky)! Základom tejto metódy je jogové dýchanie, kedy sa špičkou jazyka dotýkame zadnej časti predných zubov. Stačí sa pokojne nadýchnuť cez nos na 4 sekundy, zadržať dych na 7 sekúnd a energicky, úplne a nahlas na 8 sekúnd vydýchnuť ústami. Opakujte 2-4-krát. Aké jednoduché, však?

Ako to zlepší spánok?

 - Podľa objaviteľa tejto relaxačnej techniky sa pľúca úplne naplnia čerstvým vzduchom, dodajú telu a mysli viac kyslíka a preto sa dostanete do stavu neuveriteľnej pohody a pokoja.

Pre koho je táto technika určená?

 - Túto metódu, ktorej účinok nastane do jednej minúty (niekedy aj menej), môže využiť prakticky každý. Dá sa skúšať kedykoľvek a kdekoľvek. Nepadajú Vám ešte viečka?