Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
5 trikov, ktoré využívajú deti, aby nemuseli ísť spať

5 trikov, ktoré využívajú deti, aby nemuseli ísť spať

Deti sú veľmi múdre – a hoci ste na ne právom hrdý, niekedy je ťažké tieto prefíkané potvorky zvládať, najmä ak sa chcú vyhnúť spánku. Väčšinou však vyžívajú rovnaké, štandardné výhovorky. Máme perfektné riešenie, ako zvládnuť ukladanie každého dieťaťa na spánok!

Nechcem sa kúpať/čistiť si zúbky/obliekať si pyžamo!”

Deti vedia byť tvrdohlavé, ale ich tvrdohlavosť zvyčajne pramení z hľadania si miesta pod slnkom a nie za účelom Vás vytočiť. Nanešťastie, vedľajším účinkom je samozrejme Váš hnev – a to významným vedľajším účinkom.

Deti ocenia možnosť samostatného výberu a Vy ako rodič musíte zachovať isté hranice a mantinely. Preto im v zmysle kompromisu môžete dovoliť, aby o určitých veciach rozhodli samé. Napríklad o čistení zubov pred spaním sa nedebatuje. Môžete im však dať na výber, kedy si zúbky umyjú, či pred kúpaním alebo po okúpaní sa.

Využite svoje diplomatické schopnosti, buďte pri rozhodovaní prísny a neoblomný, ale nebazírujte na nepodstatných detailoch. Dajte ratolestiam pocit, že sa k veci môžu vyjadriť - a pravdepodobne skončia v posteli skôr, než si uvedomíte.

 

Ešte jednu rozprávku!”

Čítanie rozprávok na dobrú noc je úžasný večerný rituál, ktorý Vaše deti milujú. Ak sú však nenásytné, mali by ste spozornieť. Možno je to len šikovný trik, ako sa vyhnúť skorému zaspávaniu.

Vaše dieťa možno trpí separačnou úzkosťou alebo Vás chce mať pri sebe tak dlho, ako sa len dá. Žijeme v divokom nasadení a večerné čítanie rozprávok pred spaním je vzácny čas, kedy ste spolu -dieťa si chce tento zážitok predĺžiť.

Ako to vyriešiť? Môžete si k potomkovi ľahnúť a tak mu čítať, pomôže mu to rýchlejšie zaspať. Ak sa po dočítaní zobudí, skúste ho nežne pomasírovať alebo ho jednoducho objímte, kým sa neodoberie do rozprávkovej krajiny snov.

 

Nie som unavený!”

Nuž, keby sme dostali 5 centov za každú hlášku o tom, že nie je unavené, zbohatneme! Ak ide o zaľahnutie do postele, deti nikdy nie sú unavené - a najprv by ste mali zistiť, či je tento fakt pravdivý.

Ak sa im skutočne ešte nechce spať, potom je pravdepodobne večierka nastavená príliš skoro – podobne ako pri dospelých, aj deti majú problém so zaspávaním skôr, ako príde „ten pravý čas“. Na druhej strane, možno nie sú dostatočne aktívne počas dňa a majú príliš veľa energie, ktorá im bráni zaspať.

Pokiaľ je zrejmé, že Váš potomok unavený je, no napriek tomu ešte nie je pripravený zaspať, mali by ste začať celý proces ukladania o niečo skôr. Ak sú deti príliš stimulované, nie sú schopné usnúť. Preto aspoň hodinu pred spaním vypnite televízor a obmedzte použitie elektronických zariadení.

 

Som smädný/hladný/potrebujem cikať!”

Dá sa deťom veriť, že sú pred spaním skutočne smädné a hladné - alebo je to len fungujúca taktika, ako sa vyhnúť povinnej večierke? Nikdy neviete, pretože táto požiadavka sa len ťažko ignoruje.

V prvom rade sa snažte vyhnúť týmto problémom vopred - tesne pred odchodom do postele sa detí spýtajte, či chcú cikať, piť alebo jesť. Ak odpovedia „nie“, viete, na čom ste. Pokiaľ to nepomôže, vždy môžete zvoliť taktiku skoršieho zaľahnutia (povedzme o 10 minút), aby bol priestor na posledné zahryznutie, napitie sa alebo výlet na záchod ako súčasti večerného rituálu.

 

Pod mojou posteľou je príšera!”

Ja si to nemyslím,” je asi prvá odpoveď, ktorá Vám napadne, ale nezaberie to. Ak je Vaše dieťa presvedčené, že pod jeho posteľou žije bubák, potom má reálny strach.

V prvom rade, nepotvrdzujte existenciu príšery tým, že prisľúbite jej zničenie. Tým by ste celú situáciu iba zhoršili. Skúste zapnúť jemné svetlo, pustite biely šum alebo nechajte pootvorené dvere do spálne, aby sa drobec cítil bezpečnejšie. Prisľúbte, že po chvíľke prídete skontrolovať jeho pokojný spánok.