Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
6 tipov ako sa zbaviť bolestí chrbtice

6 tipov ako sa zbaviť bolestí chrbtice

Ako dokáže kvalita matraca ovplyvniť spánok ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbta a aký matrac a vankúš je pre ľudí s takýmito problémami najlepší? Čomu by mali venovať zvýšenú pozornosť, ak chcú, aby bol ich spánok čo najlepší? Odpovede na tieto otázky nám dá ortopéd Dr. Janko Popovič.

 

Mnohí Slováci trpia bolesťami chrbtice, ktoré môžu byť zapríčinené aj tým, že spia na nevhodnom matraci a majú zlý vankúš. Najdôležitejšie je, aby matrac zodpovedal tvaru Vašej chrbtice. Vieme však, že každý z nás je jedinečný a má iný tvar tela, preto je ťažké rozlíšiť vhodný a nevhodný matrac. Vieme, že chrbtica je zakrivená v oblasti krku, lopatiek a bedrovej časti. Matrac by sa mal prispôsobiť zakriveniu Vašej chrbtice, pretože iba tak sa zmenšuje tlak na medzistavcové platničky a predchádza sa vzniku bolestí. Ako by sme si teda mali vybrať správny matrac?

 

1. Najskôr si urobte rýchly test

Dôležité je aspoň na chvíľku si ľahnúť na matrac, ktorý si chcete kúpiť. Len tak zistíte, či sa na ňom cítite pohodlne alebo nie. Z tohto dôvodu dávajú dobrí predajcovia matracov niekoľkodňovú skúšobnú lehotu, počas ktorej môžete na matraci spať a ak Vám nebude vyhovovať, môžete ho vymeniť za iný alebo ho vrátiť.

Neprehliadnite: matrace Dormeo môžete doma testovať až 30 dní a ak s nimi nebudete spokojní, môžete ich bez udania dôvodu vrátiť! Pri matracoch Dormeo Air PLUS je skúšená doba predĺžená až na 60 dní.

 

2. Od tvrdého matraca k pohodlnému

Dr. Popovič hovorí, že keď začínal s lekárskou kariérou, všetkým pacientom s bolesťami chrbtice sa odporúčalo spať na čo najtvrdšom matraci. Dnes už odborníci neodporúčajú tvrdé matrace, ale také, ktoré poskytujú dostatočnú podporu a zároveň pohodlie. Takáto kombinácia zabezpečí, že bolesti chrbta sa výrazne eliminujú alebo úplne zmiznú.

Odporúčame Dormeo nákupného poradcu, ktorý Vám pomôže vybrať si ten najvhodnejší matrac pre Vašu chrbticu. Odporučí Vám taký, ktorý sa prispôsobí polohe, v akej spávate, typu bolestí, ktoré máte, materiálom, ktoré preferujete a tiež Vami požadovanej tvrdosti/mäkkosti.

 

3. Vyberte si nižší vankúš

Vankúš by mal byť nižší ako väčšina tých, na ktorých bežne spávame a mal by kopírovať krivku krčnej chrbtice.

Dr. Popovič: "V dnešnej dobe si môžete vybrať zo širokej ponuky rôznych vankúšov od rôznych výrobcov. Ale stále trvám na tom, že aj vankúš by si mal človek vyskúšať. Vankúš si musíme vyberať každý sám pre seba, lebo len my vieme, aký nám najlepšie vyhovuje. Niektorí ľudia majú úplne inak zakrivenú krčnú chrbticu ako ostatní.”

Dormeo Vám odporúča anatomický 3-vrstvový vankúš Memosan, ktorý sa prispôsobí váhe Vašej hlavy a zakriveniu krčnej chrbtice. Výplň vankúša obsahuje 100% pamäťovú penu, ktorá sa dokonalo prispôsobuje hlave, krku a ramenám spiaceho človeka. Výborným riešením je tiež anatomický vankúš Golden Nights za výhodnú cenu, ktorý odporúčame pokiaľ spávate na boku alebo na chrbte. Je priedušný a vďaka antibakteriálnej ochrane aj vhodný pre alergikov.

 

4. Odporúčame spať na chrbte alebo na bruchu

Ak často spávate na chrbte, dajte pozor na to, aby ste ležali na matraci, ktorý sa dokonalo prispôsobuje tvaru Vašej chrbtice. Aj spánok na bruchu považujeme za zdravý. Ak máte tvrdý matrac, spánok na boku nebude príliš pohodlný, ale ak si občas pospíte na strane, môže to zredukovať Vaše bolesti, predovšetkým bolesti nôh. Ak máte nohy počas spánku zohnuté, na nervy nie je vyvíjaný taký veľký tlak, preto sa bolesti zmierňujú.

Dormeo nákupný sprievodca Vám dáva možnoať zistiť, ktorý matrac sa pre Vás najviac hodí - či už spávate na bruchu alebo na chrbte či bokoch. Stačí kliknúť sem.

 

5. Pravidelná fyzická záťaž

Ak chcete dobre spávať, jednoznačne musíte mať pravidenú fyzickú aktivitu alebo si precvičovať svaly v oblasti chrbta a brucha.

Existujú aj špeciálne cviky určené pre ľudí s bolesťami chrbta, nájdete ich na internete alebo si nechajte poradiť od fyzioterapeuta. Najlepšia prevencia bolestí chrbta je takzvaný svalový korzet – čiže mať brušné a chrbtové svaly tak pevné, ako sa len dá.

 

6. Ranná rozcvička

Dr. Popovič vrelo odporúča rannú rozcvičku, hoci zmysel má cvičiť aj neskôr počas dňa. Ideálne je zacvičiť si 20 minút ráno a 20 minút večer.

Cvičenia pre ľudí s bolesťami chrbta sú špeciálne premyslené – nájdete mnoho kníh alebo odborných článkov, ktoré sa im venujú, napríklad v knihe “Bolesti chrbtice a zápal sedacieho nervu (ischias)”.

Ak sú Vaše bolesti chrbta silné a pretrvávajúce, musíte sa obrátiť na ortopéda.