V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

6 vedecky podložených tipov a trikov pre lepší spánok

Už ste vyskúšali každý jeden tip na zlepšenie kvality spánku, ktorý ste doteraz počuli? Vaša mama, starká i teta Betka – všetky vás pravdepodobne na počkanie zásobili odporúčaniami o tom, čo treba robiť. A vy ste tým starým dobrým radám, ako je pitie teplého mlieka a počítanie ovečiek, dali spravodlivú šancu. Možno je načase vypočuť si, čo môže na túto tému povedať veda… 

Už ste vyskúšali každý jeden tip na zlepšenie kvality spánku, ktorý ste doteraz počuli? Vaša mama, starká i teta Betka – všetky vás pravdepodobne na počkanie zásobili odporúčaniami o tom, čo treba robiť. A vy ste tým starým dobrým radám, ako je pitie teplého mlieka a počítanie ovečiek, dali spravodlivú šancu. Možno je načase vypočuť si, čo môže na túto tému povedať veda…  

 

1. Nastavte si budík – ale nie na ráno

Jediný spôsob, ako ostať zdravý, je dostatok spánku. No a pokiaľ musíte skoro vstávať, dostatok spánku dosiahnete, len ak aj zaľahnete v rozumnom čase. Keď s tým máte stále problémy, možno by ste si mali nastaviť budík – ale nie na ráno.

Stanovte si, kedy plánujete vstávať, vypočítajte, koľko hodín spánku potrebujete a nastavte si budík na čas, v ktorý by ste mali ísť spať. Keď zazvoní, zabudnite na všetky výhovorky – jednoducho sa zoberte a zaľahnite do postele. Jednoduché a také účinné!

 

2. Noste ponožky do postele

Tento trik je obzvlášť efektívny, ak mávate studené nohy a ruky – to vám často bráni v pohodlnom oddychu a následne zhoršuje kvalitu vášho spánku. Štúdie preukázali, že pocit teplých rúk a chodidiel vám skutočne dokáže pomôcť rýchlejšie zaspať, takže si pred zaľahnutím natiahnite hrejivé ponožky a váš spánok by sa mal výrazne zlepšiť!  

 

3. Udržujte svoju spálňu tmavú a chladnú

Nočná lampička je výborný nápad pre deti, ale vám by naopak mohla brániť v dobrom spánku. Ale nie je to len lampa, čo by mohlo predstavovať problém; je to vlastne akýkoľvek druh svetla. To zahŕňa aj malé svetielka na vašich elektrických zariadeniach – takže preč s nimi zo spálne, a to čo najskôr.    

Prieskum ukázal, že optimálna teplota pre kvalitný spánok je niekde medzi 16 a 20°C. To je pravdepodobne omnoho väčšia zima, než na akú ste zvyknutý, ale dajte tomu šancu – budete veľmi prekvapený, ako sa vďaka takej drobnej zmene zlepší váš spánok.

 

4. Dajte svojmu telu čas na útlm

Ak pracujete, pozeráte televízor alebo cvičíte až do poslednej minúty pred spaním, môže to významne ovplyvniť kvalitu vášho odpočinku. Iste, pokiaľ ste extrémne vyčerpaný, možno zaspíte v okamihu, keď sa vaša hlava dotkne vankúša. Kvalita takéhoto spánku však nebude veľmi vysoká a už vôbec sa nezobudíte taký oddýchnutý, ako by ste chceli. 

Urobte si čas a dajte svojmu telu šancu sa pred spaním uvoľniť.  Príjemný rozhovor s niekým, koho máte radi, relaxačný kúpeľ, pár stránok obľúbenej knihy – všetky tieto aktivity vám pomôžu pripraviť sa do postele. Len si dajte pozor, aby ste vypli všetky elektrické spotrebiče a stlmili svetlá aspoň 60 minút pred tým, než sa plánujete odobrať do ríše snov.  

 

5. Svoju posteľ si vyhraďte len na spánok

Aj sex je v poriadku, nemajte obavy! Ale všetko ostatné by ste mali robiť niekde inde, len nie v spálni. Aktivity, ako je sledovanie televízie, pracovanie alebo telefonovanie, vám zlepšiť kvalitu spánku rozhodne nepomôžu. Robte ich teda mimo svojej postele.  

Keď budete posteľ používať len na spanie a milovanie, začne si ju vaše telo podvedome spájať s týmito činnosťami. To znamená, že len čo do nej zaľahnete, vaše telo bude pripravené na spánok – a vy si budete môcť vychutnať pokojný, výdatný nočný odpočinok.  

 

6. Zadovážte si matrac, ktorý vám dokonale vyhovuje

Zohnať si dobrý matrac sa lepšie povie, než vykoná – každý sme iný, takže každý potrebujeme iný matrac. Ten, ktorý ospevuje váš kolega alebo kamarát, vám vyhovovať vôbec nemusí a naopak. Preto je veľmi dôležité investovať trocha času do hľadania dokonalého matraca, ktorý vám umožní kvalitný nočný odpočinok.

Všetko to otáčanie a prehadzovanie, ktoré vás v priebehu noci máta, vôbec nemusí byť vaša vina – je veľmi pravdepodobné, že spíte na povrchu, ktorý vôbec nespĺňa vaše požiadavky. Jedna malá zmena môže vyriešiť množstvo vašich problémov, takže by ste tomu mali dať šancu, ak chcete zlepšiť kvalitu svojho spánku. 

Revolúciu medzi matracmi predstavujú matrace Air Plus. Inovatívna technológia penových pružín Octaspring® v kombinácii so systémom AirX® dodá Vášmu matracu 6x až 8x väčšiu priedušnosť v porovnaní s bežným matracom s pamäťovou penou. Matrace Air Plus navyše disponujú termoregulačnou úpravou poťahu Adaptive®, ktorá odvádza prebytočné teplo a vďaka 3-5 zónam komfortu sa dokonale prispôsobia Vášmu telu.