V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

7 kreatívnych trikov, s ktorými sa vám zaručene podarí zaspať

Máte problémy so spánkom? Ak ste už vyskúšali všetky zvyčajné metódy, ako upadnúť do ríše snov, možno je čas vyskúšať niečo menej tradičné. Našli sme 7 mimoriadne kreatívnych spôsobov, ktoré vám okamžite pomôžu zaspať.

Máte problémy so spánkom? Ak ste už vyskúšali všetky zvyčajné metódy, ako upadnúť do ríše snov, možno je čas vyskúšať niečo menej tradičné. Našli sme 7 mimoriadne kreatívnych spôsobov, ktoré vám okamžite pomôžu zaspať.

 

1. Zostaňte hore

Znie to bláznivo – je to také bláznivé, až to v skutočnosti funguje! Ak nemôžete zaspať už len preto, že po tom tak veľmi túžite, mali by ste to jednoducho obrátiť vo svoj prospech. Jediné, čo musíte urobiť, je zo všetkých síl sa snažiť ostať hore. Spánok by sa mal dostaviť čo nevidieť. Vaša myseľ je mocnejšia, než si vôbec dokážete predstaviť, takže by mal tento trik fungovať. V každom prípade si to z vašej strany nevyžaduje žiadnu extra veľkú námahu, takže čo môžete stratiť?    

 

2. Zakryte si pravú nosnú dierku

Toto už musí znieť úplne šialene – ale skutočne to funguje! Je to stará jogínska finta a umožní vám v priebehu pár minút znížiť krvný tlak a následne uvoľniť svoje telo. Jednoducho si ľahnite na ľavý bok, prstom zatlačte pravú nosnú dierku a párkrát sa pomaly a zhlboka nadýchnite cez ľavú. Malo by vám to pomôcť uvoľniť sa a takmer okamžite zaspať, takže ide o jednoduchý a prirodzený spôsob, ako vyriešiť problémy s nespavosťou. 

 

3. V myšlienkach si prejdite celý deň

Ak sú vaše dni stresujúce a hlavu máte plnú myšlienok aj večer, keď sa pokúšate zaspať, potom by pre vás mohlo byť užitočné si pred zaľahnutím do postele ešte raz prebrať celý svoj deň. Skrátka si spätne prejdite všetko, čo ste počas neho zažili, pretože vám to pomôže spracovať všetky udalosti a vyčistiť si hlavu od starostí. Ako náhle sa v mysli vyrovnáte so všetkým, čo sa vám cez deň spalo, aj spánok sa rýchlo dostaví.   

 

4. Urobte si menšiu svalovú relaxáciu

Svalová relaxácia je jednoduchý, ale účinný spôsob, ako dosiahnuť pokoj, čo v konečnom dôsledku vedie k sladkému spánku. Je to veľmi jednoduché – ľahnite si na chrbát a párkrát sa pomaly a zhlboka nadýchnite. Potom pri nádychu zatnite svaly, na chvíľku zadržte dych a následne ich s výdychom uvoľnite. Toto urobte pre každú samostatnú časť vášho tela. Myslite však na to, že je to také uvoľňujúce, že to možno ani nezvládnete absolvovať celé a už v polovici sa odporúčate do ríše snov.  

 

5. Choďte na svoje šťastné miesto

Je oveľa ľahšie zaspať, keď ste šťastný a spokojný. Preto môže kvalitu vášho spánku výrazne zvýšiť, ak každú noc pred spaním „navštívite“ svoje obľúbené miesto. Stačí zatvoriť oči a predstaviť si samého seba tam, kde sa cítite najšťastnejší. Môže to byť vaša obľúbená dovolenková lokalita, dom, kde ste bývali v detstve, ale aj úplne vymyslené miesto. Ostaňte tu a užite si všetky drobnosti, ktoré táto oáza šťastia ponúka – ani nebudete vedieť ako a upadnete do hlbokého spánku.

 

6. Dajte všetky svoje trápenia na kus papiera

Ak často trávite bezsenné noci prehadzovaním a otáčaním sa na posteli, premýšľajúc nad všetkým, čo musíte nasledujúci deň spraviť, možno vám pomôže nasledujúca rada. Predtým, ako sa uložíte do postele, zoberte si pero a kus papiera a napíšte naň všetko, čo vás nasledujúci deň čaká a neminie, z čoho máte obavy a strach. To zahŕňa všetky úlohy, ktoré musíte zvládnuť, ľudí, ktorým treba zavolať alebo ich navštíviť a problémy, ktoré čakajú na vyriešenie. Takto si môžete byť istý, že na nič z toho nezabudnete a preto na to môžete prestať myslieť – a namiesto toho si radšej pospať.   

 

7. Hmkajte si svoju obľúbenú pesničku

Znie to zvláštne? Možno áno, ale naozaj vám to pomôže, takže túto metódu neodsudzujte, kým ju nevyskúšate. Stačí si len pohodlne sadnúť alebo ľahnúť na posteľ a úplne si uvoľniť celé telo. Zatvorte oči a uistite sa, že sú vaše ústa jemne zatvorené. Potom sa nosom nadýchnite a nechajte vzduch zľahka prúdiť von cez skoro zavreté ústa, popritom si hmkajte. Sústreďte sa na vibrácie prechádzajúce cez vaše telo a precíťte, ako ste čoraz ospalejší a ospalejší. Tento postup párkrát zopakujte a potom len ticho seďte a sledujte, ako vás pomaly unáša do ríše snov.