Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
7 možných príčin problému so spaním

7 možných príčin problému so spaním

Rozmýšľate, prečo sa Vám zle spáva? Stále ste nenašli príčinu? Prečítajte si o najčastejších príčinách, ktoré spôsobujú problémy so spánkom – možno medzi nimi nájdete aj tú, ktorá spôsobuje spánkové starosti Vám.

Problémy so spánkom môže spôsobiť:

1. Stres a nervozita

Stáva sa Vám, že večer nemôžete zaspať, lebo Vám hlavou víria myšlienky o tom, čo Vás čaká na druhý deň? Obávate sa, že nebudete počuť budík, že zaspíte alebo že nestihnete zaviezť deti do školy či prísť načas na stretnutie? JE TO CHYBA! Akonáhle si ľahnete do postele, mali by ste z hlavy vypustiť všetko, čo Vás stresuje a nastaviť si myseľ na niečo príjemné. Myslite na to, čo Vás potešilo, predstavujte si, že ležíte na pláži alebo si spomeňte na akékoľvek pekné zážitky. Ak si budete večer robiť starosti a premýšľať o všetkých možných problémoch a komplikáciách, ktoré Vás zajtra môžu stretnúť, Váš spánok určite nebude dobrý.

2. Močenie

Koľko vody alebo džúsu ste vypili pred tým, ako ste si ľahli do postele? A kedy ste si dali posledný pohár? Zamyslite sa nad tým – môžno ste počas pozerania filmu pred spaním vypili príliš veľa tekutín. Ak sa v noci často budíte kvôli malej potrebe, určite to naruší Váš spánkový režim a ráno nebudete dostatočne oddýchnutí. Dajte si preto pozor na to, koľko tekutín pijete pred spaním. Minimálne hodinu pred tým, ako sa uložíte do postele, by ste už nič nemali piť.

3. Lieky

Niektoré lieky nás robia ospalými a po ich užití rýchlejšie zaspíme. Ale sú aj také, ktoré bránia nášmu telu uvoľniť sa a zaspať. Opýtajte sa preto svojho lekára, či lieky, ktoré užívate, majú vplyv na spánok. Ak áno, môže Vám predpísať iné, vďaka ktorým sa v noci nebudete budiť a poriadne si oddýchnete.

4. Chrápanie

Ako spí Vaša polovička? Prehadzuje sa počas noci na posteli alebo dokonca chrápe? Aj to výrazne vplýva na Váš spánok. Chrápanie sa najčastejšie objavuje vtedy, ak spíme na chrbte. Je to preto, že v tejto polohe sú naše tvárové svaly a jazyk úplne uvoľnené a práve jazyk môže byť zapadnutý mierne dozadu, do hrdla a tak spôsobovať ťažkosti pri vydychovaní vzduchu. Výsledkom je zvukový efekt – chrápanie. Poproste svojho partnera, aby spával na boku alebo na bruchu, ak je to možné alebo mu zaobstarajte nový vankúš – aj ten má veľký vplyv na kvalitu spánku!

5. Fajčenie

Fajčenie pred spaním má obrovský vplyv na Váš spánok. Fajčiari sú na problémy so spánkom oveľa náchylnejší ako nefajčiari – spôsobuje to nikotín v krvi. Ten má stimulačný účinok, čiže nedovolí telu uvoľniť sa, vypnúť a relaxovať. Práve naopak – núti ho byť aktívnym, a preto sa fajčiari počas noci častejšie prebúdzajú. Riešenie je len jediné – prestaňte fajčiť, Vaše zdravie je predsa prednejšie!

6. Večera

Čo ste si dali na večeru? Mexické jedlo, príliš pikantné alebo kyslé potraviny výrazne ovplyvňujú náš spánok. Spôsobujú pálenie záhy alebo nepríjemné pocity zvierania v žalúdku, ktoré nám nedovolia poriadne sa vyspať. 

7. Domáce zvieratá

Ak máte domáce zvieratko, ktoré spí spolu s Vami v spálni (možno aj na Vašej posteli), môže sa stať, že sa zobúdzate na každý jeho pohyb alebo zvuk. V tom prípade je najvyšší čas nájsť Vášmu zvieraciemu miláčikovi iné miesto na spanie. Ideálne by bolo, keby spalo v inej miestnosti ako Vy, na svojom vlastnom mieste (búda, vankúšik, deka a pod.).