Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Ako zostať v teple počas chladných jesenných dní

Ako zostať v teple počas chladných jesenných dní

Obdobie jesene vždy prináša osviežujúcejšie počasie, čo je presným opakom horúcich a suchých letných dní, na ktoré sme si zvykli počas uplynulých mesiacov. Premýšľate nad tým, ako prežijete chladné jesenné dni a udržíte si aspoň trochu energie, ktorá Vás napĺňala optimizmom počas leta? Nemajte strach – pripravili sme pár excelentných nápadov, ktoré Vám pomôžu zostať v teple aj počas chladných jesenných dní a uľahčia Vám prechod do nového ročného obdobia.

Jednoduché riešenia pre ľudí, ktorým je stále zima

Obdobie jesene vždy prináša osviežujúcejšie počasie, čo je presným opakom horúcich a suchých letných dní, na ktoré sme si zvykli počas uplynulých mesiacov. Premýšľate nad tým, ako prežijete chladné jesenné dni a udržíte si aspoň trochu energie, ktorá Vás napĺňala optimizmom počas leta? Nemajte strach – pripravili sme pár excelentných nápadov, ktoré Vám pomôžu zostať v teple aj počas chladných jesenných dní a uľahčia Vám prechod do nového ročného obdobia.

1) Zostaňte aktívny

Najhoršou vecou, ktorú môžete na jeseň urobiť je, že kvôli zhoršenému počasiu skončíte s aktívnym životným štýlom, ktorý ste mali počas leta. Mali by ste zostať aktívny, keďže to Vám zároveň pomôže byť pozitívnejší v prichádzajúcom studenšom období. Nezabudnite do svojho programu zaradiť fyzickú aktivitu – pomôže Vám byť zdravší a cítiť sa dobre a navyše Vás počas studených jesenných dní zohreje.

Jeseň je perfektným časom na začatie fitnes tréningu alebo na zapojenie sa do jednej z mnohých tréningových skupín, ktoré práve v tomto období začínajú. Aerobik, zumba, spinning, joga, pilates – to všetko sú možnosti, z ktorých aspoň jedna určite splní Vaše požiadavky.

Ak si kvôli svojmu nabitému programu nemôžete dovoliť stráviť pár hodín týždenne účasťou na takomto organizovanom cvičení, môžete vyskúšať cvičiť v pohodlí svojho domova. V dnešnej dobe trh ponúka rôzne prístroje na cvičenie a pomôcky na domáci tréning, ktoré Vás určite udržia v teple počas celej jesene.

2) Sezónne oblečenie

Jeseň je obvykle tou časťou roka, kedy musíme odložiť šortky, tričká, sandále a šlapky späť do našich skríň a musíme si začať obliekať teplejšie oblečenie, ktoré nás ochráni pred jesenným chladom.

Začnite odspodu – pri vzdorovaní vrtkému jesennému počasiu určite budete potrebovať teplú obuv, ktorá Vás ochráni pred dažďom a vlhkom. Teplejšie ponožky udržia v teple Vaše nohy a znížia pravdepodobnosť ochorenia hneď na začiatku jesene.

Šortky, sukne a tričká budú musieť byť zamenené za dlhšie a hrubšie oblečenie, ktoré udrží Vaše telesné teplo vo vnútri počas studených jesenných dní. Obdobie jesene je ideálnym časom na kúpu novej bundy alebo kabátu, keďže na začiatku jesene budú v obchodoch mnohé zľavy.

3) Vychutnajte si gaštany

Jednou z najzábavnejších vecí, ktoré môžete na jeseň robiť, je určite zbieranie jedlých gaštanov: choďte do blízkeho lesa a nazbierajte jeden alebo dva košíky plné tohto chutného hnedého zázraku – to určite spraví Vaše jesenné dni zaujímavejšími. Gaštany uvarte alebo upečte – záleží na Vašej chuti – a zohrejú Vás počas prichádzajúcich jesenných dní.

Navyše popri odháňaní chladu majú gaštany aj ďalší pozitívny efekt, pretože sú veľmi výživným a zdravým jedlom. Sacharidy, cukry, vitamíny a minerály vo vnútri gaštanov Vám pomôžu cítiť sa lepšie, keď budete mať zlý pocit z počasia vonku.

4) Teplé nápoje

Asi neexistuje lepší pocit ako vypiť šálku horúceho čaju, zatiaľ čo vonku fúka studený jesenný vietor. Bylinkové čaje sú najvhodnejšie pre jesenné obdobie; môžete do nich taktiež pridať citrón alebo med, aby čaj posilnil Váš imunitný systém a Vy sa tak budete cítiť oveľa lepšie. Odporúčame aspoň dve alebo tri šálky čaju denne a Vaše jesenné dni budú určite teplejšie.

Ak nie ste veľkým fanúšikom čaju, môžete tiež zohriať Vaše jesenné dni s pomocou niečoho viac sladkého. Teplé kakao alebo čokoládové mlieko určite vyženú zimu z Vášho tela veľmi efektívne a urobia obdobie jesene chutnejším.

Tí odvážnejší z Vás môžu taktiež vyskúšať prežiť jesenné dni s pomocou “silnejších” nápojov ako napríklad varené víno, bylinkové likéry alebo destiláty. S ich pomocou Vám určite bude teplejšie, ale majte na pamäti, že alkohol škodí Vášmu telu a preto by ste to s jeho pitím nemali preháňať!

5) Pripravte svoj domov na jeseň

Keďže počas jesene určite strávite viac času doma, je dobrým nápadom pripraviť na jesenné počasie aj Váš domov. Väčšina domov je v dnešnej dobe vykurovaná pomocou moderných vykurovacích systémov, ak však stále máte pec, mali by ste si zaobstarať dostatok dreva alebo vykurovacieho oleja tak skoro, ako sa len dá.

Pre pohodlie a teplo vo Vašom domove počas jesene by ste sa taktiež mal zamyslieť nad kvalitou Vašich okien. Ak netesnia a vpúšťajú dovnútra studený vzduch, jeseň je ideálnym časom na nové okná alebo aspoň utesnenie tých starých. Je taktiež dôležité vedieť, ako vetrať izby počas jesene. Čerstvý vzduch je veľmi dôležitý pre Vaše zdravie a dobrý pocit, určite by ste však počas studených dní nemali vetrať príliš veľa. Vetrajte často, avšak iba na krátku dobu.

Zopár ďalších malých vecí Vám môže pomôcť prežiť studené obdobie jesene. Spálňu by ste mali vybaviť hrubšou prikrývkou, ktorá Vás udrží v teple aj počas studených nocí. Dobrým nápadom môže byť taktiež vybavenie Vašich izieb jednou alebo dvomi dekami. Viete si predstaviť, ako si budete užívať jesenné dni sediac v pohodlnom kresle, zabalený v teplej a mäkkej deke a pritom čítať zaujímavú knihu?