Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Aromaterapia pre lepšiu kvalitu spánku

Aromaterapia pre lepšiu kvalitu spánku

Máte problémy so spánkom? Ťažko sa Vám zaspáva, počas noci sa prebúdzate a ráno sa budíte unavený a ospalý? Pravdepodobne ste už vyskúšali množstvo vecí, ktoré by Váš spánok mohli zlepšiť. Pokiaľ nič z toho nefungovalo, možno je čas otestovať čisto prírodný a veľmi starý liek, ktorý takmer okamžite skvalitní Váš nočný oddych – nechajte aromaterapiu, nech zmení Váš život k lepšiemu.

Máte problémy so spánkom? Ťažko sa Vám zaspáva, počas noci sa prebúdzate a ráno sa budíte unavený a ospalý? Pravdepodobne ste už vyskúšali množstvo vecí, ktoré by Váš spánok mohli zlepšiť. Pokiaľ nič z toho nefungovalo, možno je čas otestovať čisto prírodný a veľmi starý liek, ktorý takmer okamžite skvalitní Váš nočný oddych – nechajte aromaterapiu, nech zmení Váš život k lepšiemu.

Vedecký základ spánku a aromaterapie

Všetci vieme, že niektoré vône nás upokojujú, uvoľňujú a zároveň zaháňajú každodenný stres. To je dôvod, prečo je aromaterapia taká účinná v boji proti nespavosti a ostatným problémom spojeným so spánkom – pomôže Vám zrelaxovať a omnoho ľahšie upadnúť do ríše snov.   

Výskumy dokazujú, že určité vône nachádzajúce sa v niektorých esenciálnych olejoch podporujú relaxáciu, aby ste mohli rýchlejšie usnúť a pokojne prespať celú noc.  Mechanizmus, ktorý sa za týmto všetkým skrýva, stále nie je úplne jasný. Vedci sa však domnievajú, že inhalácia molekúl určitých éterických olejov môže ovplyvniť chemické látky v mozgu podieľajúce sa na regulácii spánku a tým zaistiť lepší nočný odpočinok.  

Množstvo prínosov aromaterapie

Aromaterapia neovplyvňuje len Váš spánok, ale pomáha Vám celkovo sa cítiť lepšie. Štúdie dokázali, že určité esenciálne oleje, ako je napríklad levanduľa, zmierňujú problémy so spánkom a navyše znižujú príznaky depresie. Keďže nespavosť je jedným z klasických príznakov depresie, aromaterapia Vám pomôže bojovať a odstrániť problém sám o sebe.

Bolo dokázané, že aromaterapia pomáha prehĺbiť Váš spánok, čo je mimoriadne dôležité na dosiahnutie takého druhu odpočinku, ktorý potrebujete na každodenné fungovanie. Navyše dokáže veľmi efektívne predĺžiť dobu spánku. Pokiaľ každú noc usínate, potom sa o polnoci prebudíte a už nemôžete opätovne zaspať, toto môže byť riešenie, ktoré hľadáte.  

Je aromaterapia bezpečná?

Hoci je aromaterapia vo všeobecnosti považovaná za bezpečnú, niektorí jedinci môžu zaznamenať určité problémy. Medzi najčastejšie patrí podráždenie, ktoré nastane po aplikácii éterických olejov priamo na pokožku. Esenciálne oleje sú veľmi silné, preto treba byť pri aromaterapii opatrný.

Dbajte na to, aby ste esenciálne oleje vždy zmiešali s nosným olejom, ako je napríklad jojobový či mandľový olej. Pokiaľ máte citlivú pokožku, mali by ste si aromaterapiu dožičiť spôsobom, ktorý zabraňuje priamemu kontaktu olejov s pokožkou. A čo je najdôležitejšie: éterické oleje v žiadnom prípade neužívajte vnútorne, aspoň nie bez dohľadu zdravotného odborníka. 

Ako aromaterapiu používať?

Ak ste pripravený začať s aromaterapiou na zlepšenie kvality Vášho spánku, existuje veľa spôsobov, ako môžu éterické oleje uľahčiť Vaše problémy. Nájdite ten, ktorý Vám najviac vyhovuje!

Kúpeľ

Príjemný, uvoľňujúci kúpeľ je skvelý spôsob večernej relaxácie a pokiaľ doňho pridáte nejaké tie esenciálne oleje so svojimi úžasnými vôňami, výborný spánok je zaručený. Len si dávajte pozor, aby ste si pred zaľahnutím do postele nedopriali príliš teplú vaňu; horúca voda urýchľuje krvný obeh a tým sťažuje zaspávanie. 

Kúpeľ si naplánujte minimálne hodinu pred tým, ako pôjdete spať. Pripravte všetko potrebné, vyberte si zopár príjemných relaxačných vôní a urobte si čas iba pre seba. Uvoľnená atmosféra a upokojujúce arómy éterických olejov stopercentne urobia svoje.    

Masáž

Relaxačná masáž je božský nápad sama o sebe, ale ak k nej pridáte upokojujúce vône éterických olejov, nič na svete sa jej nevyrovná. V každom prípade je dôležité najprv skontrolovať, ako Vaša pokožka na esenciálne oleje reaguje (svrbenie a žihľavka nepatria medzi najlepšie prostriedky k zlepšeniu spánku) a nezabudnite spolu s éterickými olejmi použiť aj nosný olej.

Masáž môže urýchliť krvný obeh, takže najlepšie je nechať sa masírovať asi hodinu pred uložením do postele. Pokiaľ to nie je možné alebo si chcete dopriať masáž rovno pred spaním, skúste jemné masírovanie Vašich nôh a chodidiel – to by malo stačiť.

Čaj

Šálka bylinného čaju vie byť pri zaspávaní veľkou pomocou – je stopercentne prírodný, mimoriadne bezpečný a populárny už dlhé roky. Existuje veľa byliniek, ktoré Vám pomôžu uvoľniť sa a zaspať, takže si stačí vybrať svoju obľúbenú vôňu a nechať sa unášať do ríše snov pomocou starého dobrého čaju.

Vaša posteľ

Aromaterapia, prichádzajúca priamo do Vašej postele, je zďaleka najefektívnejšia, keďže si upokojujúce vône užívate priamo pri zaspávaní. Vôňa esenciálnych olejov prehĺbi Váš spánok a zároveň Vám umožní odpočívať dlhšie.

Obľúbené éterické oleje môžete nasprejovať na celú posteľ alebo pridať pár kvapiek oleja na kúsok vaty, ktorú položíte k vankúšu. Môžete však skúsiť aj nový, inovatívny prístup, ktorý aromaterapiu dostane priamo do Vašej postele. Chcete vedieť ako? Kliknite sem a zoznámte sa s posteľnou bielizňou Aromateraphy. V každom prípade, Váš spánok bude lepší ako kedykoľvek predtým.