Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Čo robiť, ak má Váš partner poruchu spánku

Čo robiť, ak má Váš partner poruchu spánku

Mali ste dlhý a ťažký deň a jediné, po čom túžite, je pospať si. Ľahnete si na posteľ vedľa Vášho partnera, pobozkáte ho na dobrú noc a zavriete svoje unavené oči. Zrazu sa však ozvú zvuky – chrápanie, prehadzovanie sa a otáčanie na posteli, kroky alebo zvuk lampy, ktorá bola opäť rozsvietená. Váš partner má problémy so spaním a následne ich máte aj Vy. Čo robiť, ak má Váš partner poruchu spánku?

Mali ste dlhý a ťažký deň a jediné, po čom túžite, je pospať si. Ľahnete si na posteľ vedľa Vášho partnera, pobozkáte ho na dobrú noc a zavriete svoje unavené oči. Zrazu sa však ozvú zvuky – chrápanie, prehadzovanie sa a otáčanie na posteli, kroky alebo zvuk lampy, ktorá bola opäť rozsvietená. Váš partner má problémy so spaním a následne ich máte aj Vy. Čo robiť, ak má Váš partner poruchu spánku?

 

 

1. krok: Buďte úprimný

Prvým krokom k náprave je vždy priznanie, že problém existuje. Môže to byť trochu nepríjemné, určite by ste však mali byť úprimný a povedať svojmu partnerovi, že jeho problémy so spánkom majú negatívny vplyv aj na to, ako sa cítite Vy. Z dlhodobého hľadiska urobíte partnerovi aj sami sebe veľkú láskavosť, ak o tom začnete hovoriť čo najskôr. Keď ste sa zhodli, že problém existuje, je čas popracovať na jeho vyriešení. Kde začať?

 

2. krok: Vytvorte perfektnú atmosféru na spánok

Mnohé problémy so spánkom v skutočnosti nie sú problémy so zdravotným stavom. V niektorých prípadoch sú najlepšími riešeniami jednoduché rozhodnutia, ktoré postačia na opätovné dosiahnutie pokojných nocí. Čo teda urobiť?

 

Zmeňte matrace

Problémy so spánkom sú často spôsobené starým alebo nekvalitným matracom. Predtým, ako urobíte hocičo iné sa uistite, že matrac, na ktorom spí Váš partner je dostatočne pohodlný. Dobrý matrac by Vás mal chrániť pred roztočmi a podobnými nepríjemnosťami, mal by kontrolovať a regulovať teplotu tela a umožniť polohu spánku, ktorá je vhodná pre Vaše zdravie a držanie tela. Tvrdosť matraca závisí na Vašich požiadavkách, najmä sa uistite, že sa Vy aj Váš partner na ňom cítite skutočne pohodlne.

 

Atmosféra v spálni

Ak miestnosť, v ktorej spolu s partnerom spíte, nie je príliš pohodlná, dôsledkom môžu byť práve problémy so spánkom. Dobrá atmosféra znamená, že spálňa by mala byť čistá, mala by mať správnu teplotu a možnosť vytvoriť tmu, ktorá stimuluje hlboký spánok. Zapamätajte si: atmosféra v spálni – či už je dobrá alebo zlá – má veľký vplyv na kvalitu Vášho spánku.

 

Čerstvý vzduch

Ľudské telo potrebuje byť poriadne oddýchnuté, aby bolo schopné upadnúť do dobrého a hlbokého spánku a čerstvý vzduch je jedným z nástrojov na to, ako to dosiahnuť. Predovšetkým by ste mali vpustiť nejaký ten čerstvý vzduch do svojej spálne pred tým, ako pôjdete s partnerom spať. Uvoľní to Vaše telá, zjednoduší dýchanie a aj samé osebe môže vyriešiť problémy partnerovho spánku. Dobrým nápadom by taktiež mohlo byť, ak by ste partnera každý večer zobrali na krátku prechádzku na čerstvý vzduch – obaja si oddýchnete a trochu sa pri tom unavíte a tým umožníte ľahké zaspávanie.

 

Hudba

Niektorí ľudia dokážu prekonať problémy so spánkom s pomocou hudby. Pustite si nejakú jemnú hudbu predtým, ako si pôjdete ľahnúť alebo skúste zvuky, ktoré sú špeciálne určené na pomoc pri zaspávaní. Zvuk oceánu by mal fungovať skvele. Oplatí sa to skúsiť, však?

 

3. krok: Pomoc profesionála

Ak problémy Vášho partnera so spánkom pokračujú aj po tom, ako ste vyskúšali množstvo rôznych vecí na vyriešenie tejto ťažkosti, možno je čas vyhľadať profesionálnu pomoc.

 

Lekári na pomoc

Vážne problémy so spánkom sú často následkom skutočných zdravotných ťažkostí a mali by byť riešené kvalifikovaným odborníkom. Spánkové apnoe, astma, nocturia (časté močenie počas noci) a nespavosť sú tie najbežnejšie a vo väčšine prípadov môžu byť vyliečené alebo aspoň zmiernené rôznymi zdravotnými postupmi. Nebojte sa – požiadajte partnera, aby navštívil lekára.

 

Psychológia

Naše mysle pracujú záhadným spôsobom a často môžu byť dôvodom poruchy spánku. Námesačnosť a nočné mory sú najčastejšou formou psychologickej poruchy spánku, takisto však môžu byť zmiernené alebo dokonca aj odstránené pomocou profesionála. Nebuďte príliš hrdý – vyhľadajte pomoc profesionála, ak je to treba. Skutočne to môže veľmi zvýšiť kvalitu spánku Vášho partnera a takisto aj toho Vášho.