Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Čo jesť, aby ste mali pevné nechty?

Čo jesť, aby ste mali pevné nechty?

Pestované ruky a pevné nechty sú zrkadlom toho, ako dbáte na osobnú hygienu, aký máte životný štýl a stravovacie návyky. Poškodené, krehké a štiepiace sa nechty sú znakom toho, že Vášmu telu chýbajú živiny, vitamíny a minerály. Ich stav však môže zhoršovať aj počasie, extrémna vlhkosť, stres a oslaben&ya

Pestované ruky a pevné nechty sú zrkadlom toho, ako dbáte na osobnú hygienu, aký máte životný štýl a stravovacie návyky. Poškodené, krehké a štiepiace sa nechty sú znakom toho, že Vášmu telu chýbajú živiny, vitamíny a minerály. Ich stav však môže zhoršovať aj počasie, extrémna vlhkosť, stres a oslabený imunitný systém.

 

Zdravé a pekné nechty si môžete vypestovať aj sami doma – bez toho, aby ste chodili po salónoch krásy. Správne jedlo, trochu trpezlivosti a niekoľko domácich receptov sa postarajú o to, že Vaše nechty budú žiariť zdravím a silou.

 

Životne dôležité vitamíny a minerálne látky

1. Vitamín A: je dobrý na suché a krehké nechty. Nachádza sa v pečeni, brokolici, vaječnom žĺtku, mlieku a mliečnych výrobkoch.

2. Vitamín B12: nedostatok tohto vitamínu spôsobuje zažltnutie nechtov. Nachádza sa v mäse, predovšetkým v pečeni, mušliach, vajíčkach a mlieku.

3. Vitamín C: zabraňuje vzniku hrbolčekov na nechtoch. Obsahuje ho najmä ovocie a zelenina (kiwi, jahody, pomaranče, citróny, brokolica, karfiol, špenát, špargľa).

4. Vitamín D: chráni pred lámanímaštiepením nechtov. Získate ho z rýb (losos, sardinky, tuniak), z vajíčok a masla.

5. Vitamín E: zbaví Vaše nechty žltého nádychu. Nachádza sa v orieškoch, sóji, mrkve, kukurici a špenáte.

6. Vitamín H (biotín): posilňuje a spevňuje nechty. Obsahuje ho pečienka, karfiol, arašidy, pivné kvasnice, je aj vo vaječnom žĺtku, v pomarančoch, grapefruitoch a melóne.

7. Kalcium: stará sa o pevnosť a odolnosť nechtov, ale aj kostí a zubov. Nájdete ho predovšetkým v mlieku a mliečnych výrobkoch, čerstvej listovej zelenine, vo figách, brokolici a mangolde.

8. Kyselina listová: jej nedostatok spôsobuje nerovný povrch nechtov. Nachádza sa predovšetkým v listovej zelenine.

9. Zinok: urýchľuje rast buniek. Obsahuje ho hlavne červené mäso, vajíčka a mušle.

 

Domáce recepty pre pevné nechty

 

1. Mandľový olej

Každodenné potieranie mandľovým olejom určite spevní Vaše nechty aj pokožku okolo nich. Nechty už nebudú také jemné a lámavé, pokožka bude mäkká a hladká. Mandľový olej môžete nahradiť olivovým: pridajte do neho zopár kvapiek citrónu a urobte si kúpeľ pre celé ruky – ponárajte ich niekoľko minút.

2. Extrakt z čajovníka

V tropických oblastiach sa čajovník už dlhé roky používa na liečbu plesňových ochorení. Nakvapkajte zopár kvapiek esenciálneho čajovníkového oleja do teplej vody a na niekoľko minút si do nej namočte ruky. Tento kúpeľ sa odporúča opakovať 2x denne.

3. Krém z nechtíka lekárskeho

Ak Vaše ruky celý deň pilne pracujú, nechtíkový krém bude pre ne ideálny, pretože je vhodný najmä na unavené ruky a lámavé nechty.

 

Konzumácia správnych potravín bohatých na vitamíny a minerály a denná starostlivosť sa určite prejavia aj na Vašich rukách a nechtoch – budú vyzerať zdravo, odolne a pestovane. Nezabúdajte, že práve na rukách a nechtoch sa dá vidieť, v akom stave je Vaše zdravie a akú hygienu dodržiavate.

 

Ešte zopár trikov pre pekný vzhľad nechtov: 

  • Vyživujte nechtovú pokožku
  • Nechty si strihajte do rovna
  • Podkladový lak a záverečný lak obsahujú mnohé živiny, preto ich nezabudnite používať
  • Používajte kryštálový pilník na nechty, vyhnite sa nožničkám
  • Používajte odlakovač bez acetónu
  • Manikúru si robte každých 7-14 dní

Niekoľkokrát denne použite výživný krém na ruky a nechty