V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

Iba tri kroky k väčšej životnej energii!

Každý z nás si občas povzdychne: “Som vyčerpaný na smrť”. Všetci príležitostne zažívame pokles fyzickej a duševnej sily, pokles chuti do jedla, podráždenosť a náladovosť. 

Zbavte sa únavy - 3 tipy

Každý z nás si občas povzdychne: “Som vyčerpaný na smrť”. Všetci príležitostne zažívame pokles fyzickej a duševnej sily, pokles chuti do jedla, podráždenosť, nepokoj a náladovosť. Po dlhotrvajúcej a únavnej práci alebo po väčšom duševnom úsilí je únava normálna a pochopiteľná. Ale môžeme sa jej zbaviť?

Únava a celková nepohoda idú ruka v ruke s rýchlym spôsobom života a množstvom práce. Vo väčšine prípadov sú následkom priveľa práce alebo nedostatku spánku. Často nás unavuje trvalé napätie, náhlenie sa a starosti.

Únava ako obranný mechanizmus

Pocit únavy je obranný mechanizmu tela, ktorý nás vopred varuje a chráni pred prílišným vyčerpaním alebo chorobou. Únava neexistuje bez príčiny! Cítim sa, ako by ma prešiel vlak…

Pocit únavy môžu ovplyvniť rôzne vonkajšie faktory:

  • nízky krvný tlak,
  • hmla, ktorá nám uberá z chuti do života a práce,
  • letná horúčava,
  • daždivé dni,
  • chlad,
  • spln,
  • ročné obdobia, atď.

Máte niektoré z týchto symptómov?

Po zimnej šedi reagujeme na prvé jarné dni takzvanou jarnou únavou. Príznaky, ktoré nás na ňu upozornia, sú:

  • nedostatok energie,
  • pokles fyzických kapacít,
  • prílišná únava,
  • málo chuti do života,
  • poruchy pozornosti,
  • všetko spolu vedie k zlyhaniu v pracovnej výkonnosti.

Čím menej spánku máte, tým viac si vás obľúbia baktérie a vírusy

To všetko je často spojené s nespokojnosťou, ktorá vedie do miernej formy depresie. Mnoho ľudí zle spí, má kvôli tomu oslabený imunitný systém, má väčšiu šancu chytiť infekciu. Pokles telesnej imunity zistíme skrz časté choroby (väčšina viróz je v tomto ročnom období).

Slnko nás láka do prírody a my ležíme doma bez energie – určite kvôli jarnej únave!

Už žiadna únava!

S niekoľkými užitočnými radami môžeme únavu zastaviť alebo ju aspoň urobiť viac znesiteľnou. Základ by mal byť v zdravej a vyrovnanej výžive s množstvom ovocia a zeleniny.

Riešenie č. 1: Vitamíny a minerály

Pri obnove obvyklého jedálnička by ste mali jesť zdravé jedlá, ale odporúča sa, aby ste brali aj vitamínové a minerálne prípravky obsahujúce odporúčané denné množstvá týchto dôležitých látok. Doplnky výživy sú najúčinnejšie vtedy, ak sú správne navážené a skombinované (primalé množstvo je neúčinné a priveľké množstvo je potenciálne nebezpečné). Preto vám odporúčame držať sa rady odborníka.

Riešenie č. 2: Hýbte sa!

Aby ste zabránili príchodu únavy, mali by ste robiť viac aktivít vonku. Najlepšie je tráviť čo najmenej času v uzavretej miestnosti. Posilnenie imunitného systému znižuje nebezpečenstvo chytenia infekcie.

Riešenie č. 3: “V pohode”

Je veľmi dôležité, aby sme vážne zvážili svoj životný štýl a vniesli doňho niekoľko zmien: znížiť počet povinností, kvalitne tráviť voľný čas, dopriať si dostatok spánku, začať chodiť do prírody…

Musíme si tiež nájsť svoj “ostrov pokoja”, kde môžeme byť sami, alebo si nájsť pomoc, keď cítime, že to nezvládame sami. Ale predovšetkým musíme byť spokojní sami so sebou, svojimi najbližšími a cítiť sa dobre v prostredí, kde žijeme.