Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Máte kvôli vysokým teplotám problémy so spánkom?

Máte kvôli vysokým teplotám problémy so spánkom?

Prehadzujete sa z jedného boku na druhý, snažiac sa nájsť tú správnu polohu, ale jednoducho nedokážete zaspať. Váš vankúš je horúci ako peklo a vzduch vo vnútri spálne sotva dýchateľný. Je Vám to povedomé? Možno Vám vieme pomôcť – tu je 10 efektívnych trikov, vďaka ktorým sa aj v lete vyspíte ako bábätko.

Prehadzujete sa z jedného boku na druhý, snažiac sa nájsť tú správnu polohu, ale jednoducho nedokážete zaspať. Váš vankúš je horúci ako peklo a vzduch vo vnútri spálne sotva dýchateľný. Je Vám to povedomé? Možno Vám vieme pomôcť – tu je 10 efektívnych trikov, vďaka ktorým sa aj v lete vyspíte ako bábätko. 

 

Trik #1: Dajte si pred odchodom do postele studenú sprchu

Samozrejme, že to osvieženie Vám nevydrží po celú noc, ale príjemná dlhá sprcha pred spánkom Vás udrží v chládku aspoň polhodinu po tom, ako zaľahnete. A to úplne stačí, aby ste mohli nerušene odplávať do pokojného spánku bez pocitu svrbenia, lepkavosti a nepohodlia kvôli teplu.     

 

Trik #2: Nechajte si v noci otvorené okno

Nočné teploty sú väčšinou znesiteľné, aj keď to cez deň vrie, takže nechať si na noc otvorené okno nie je zlý nápad. Ak samozrejme nebývate na prízemí... A nech robíte čokoľvek, otvorte okno vždy až hodinu po západe slnka,  inak si budete spálňu iba vyhrievať.

 

Trik #3: Vytvorte prievan

Ak spálňové okno dokorán samo osebe nestačí, skúste vytvoriť vánok. Otvorte ďalšie okno vo vedľajšej miestnosti a nechajte dvere do nej otvorené (v prípade potreby ich niečím podoprite). Ľahký, no nepretržitý vánok Vás udrží v sviežosti v priebehu celej noci. Samozrejme za predpokladu, že je vonku aspoň náznak vetríka – ak nie, zachráni Vás už len ventilátor...  

 

Trik #4: Doprajte si kvalitnú posteľnú bielizeň

Bavlna je tradičnou, osvedčenou voľbou, no na trhu sú v súčasnosti rôzne inovatívne materiály špeciálne navrhnuté tak, aby odvádzali teplo preč od tela. Posteľná bielizeň však sama osebe zázraky nespraví, najmä ak máte príliš teplé vankúše a periny – takže sa pri nákupe obliečok rovno poobzerajte po výhodných ponukách kvalitných prikrývok.  

 

Trik #5: Zadovážte si dobrý matrac

Zlý matrac je častou príčinou nekvalitného spánku. Nielen preto, že nie je pohodlný, ale tiež z toho dôvodu, že zadržiava teplo z Vášho organizmu. Moderné, kvalitné matrace sú vyrobené zo špeciálnych materiálov, ktoré v priebehu noci odvádzajú teplo preč od tela. Isteže, je to finančne náročnejšie, ale ak Vám to má pomôcť k sladkému spánku, určite to za to stojí.    

Absolútnou špičkou medzi priedušnými matracmi sú matrace Air Plus. Inovatívna technológia penových pružín Octaspring® v kombinácii so systémom AirX® dodá Vášmu matracu 6x až 8x väčšiu priedušnosť v porovnaní s bežným matracom s pamäťovou penou. Matrace Air Plus navyše disponujú termoregulačnou úpravou poťahu Adaptive®, ktorá odvádza prebytočné teplo.

 

Trik #6: Pite veľa vody

Dostatok vody je nevyhnutný na to, aby si organizmus dokázal regulovať svoju teplotu. Je však dôležité nájsť tú správnu rovnováhu - vypiť kvantá vody pred zaľahnutím do postele a následne každých 20 minút vstávať na záchod tiež nie je to pravé orechové. Musíte len skúšať – prvú noc si dajte 1 pohár studenej vody a uvidíte, či dokážete zaspať bez toho, aby sa o polnoci začal ozývať mechúr. Ak uspejete, ďalšiu noc si dajte 1 a pol pohára...   

 

Trik #7: Prikryte si tvár vlhkým uterákom

Nie je to práve najpohodlnejšie, ale určite Vám to pomôže v boji proti teplu. Ďalšou možnosťou je dať posteľnú bielizeň do mrazničky pár minút predtým, ako pôjdete spať – samozrejme, že ju Vaša telesná teplota rýchlo znova zohreje, ale aspoň získate trochu času na to, aby ste mohli nerušene usnúť.

 

Trik #8: Spite v ľahkom, voľnom oblečení

Čím ľahšia tkanina a čím menej priliehavý Váš nočný odev je, tým pohodlnejšie sa Vám bude počas tropických letných nocí spať. Niektorí ľudia dokonca preferujú spánok v Adamovom rúchu. To však môže dopadnúť tak, že sa budete prevaľovať v mláčke vlastného potu, keďže nebudete mať na sebe žiadnu látku, ktorá by ho vsiakla. Rozhodnutie necháme na Vás...  

 

Trik #9: Potrite si pred spánkom telo ľadom

A nevynechajte najmä kritické miesta – čelo, zadnú časť krku, zápästia, lakte, oblasť za kolenami a slabiny. Ľad si však netlačte priamo na kožu – použite uterák alebo plastovú tašku, do ktorých ho zabalíte a potom jemne pritláčajte na vyššie spomínané citlivé body tela.  

 

Trik #10: Dajte si matrac na podlahu

Jednoduchá fyzika. Horúci vzduch je ľahší ako studený, takže v spálni stúpa smerom nahor. Čím nižšie pôjdete, tých chladnejší by vzduch mal byť. Ak je to možné, položte si teda matrac na podlahu – nevyzerá to síce najluxusnejšie, ale závan sviežeho vzduchu dokáže s Vaším spánkom urobiť zázraky. Za pokus to stojí...