Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Tajomstvo Šípkovej Ruženky

Tajomstvo Šípkovej Ruženky

Nečudo, že aj princ sa zaľúbil do Šípkovej Ruženky po 100 rokoch spánku...

Nečudo, že aj princ sa zaľúbil do Šípkovej Ruženky po 100 rokoch spánku...

Dobre, ale humor bokom. Na dobrý spánok stačí 8 hodín, niekedy aj 7. Ale pokiaľ spíte kratšie,  počas dlhej doby, nie je to vôbec zdravé.

Vedci z univerzity Karolinska v Štokholme štandardizovali to, čo sme už všetci dávno vedeli. Málo vyspatí ľudia pôsobia neatraktívne. Priebeh štúdie bol veľmi zaujímavý.

Odfotili testovaných ľudí po klasickom 8 hodinovom spánku a následne museli zostať bdelí počas 31 hodín. Potom boli tieto fotky unavených žien a mužov ukázané náhodnému poubliku. Tí, čo boli nevyspatí boli posudzovaní ako menej atraktívny a nezdraví.

Kým spíš

Áno, kým človek spí s telom sa čosi deje. Najaktívnejší sú pritom najlepší dvaja priatetelia hormon Melatonin a rastový hormón HGH.

Prvá pomoc

Hormón Melatonín je intenzívne zaneprázdený odstraňovaním škôd, ktoré sú spôsobené počas dňa. Odstraňuje voľné radikály, ktoré sú tvorené napr. zo stresu, UV- žiarenia, alkoholu, nikotínu, znečistením  životného prostredia a pod.  Samozrejme iba do určitej úrovne, nakoľko aj ten najlepší hormón má svoje hranice, keď to človek preženie.

Faktom však zostáva: čím dlhšie spíme, tým viac času má  Melatonín pre svoju prácu + čím tmavšia izba, tým sa vyplavuje viac meleatonínu.

Takže pre perfektnú Šípkovú Ruženku to znamená, kúpiť si poriadne tmavé žalúzie.

Obnova buniek a kúra na zníženie hmotnosti

Rastový hormón HGH dokáže v noci obnoviť ať 8 x viac buniek počas dňa. Čo je výborné pre obnovu pleti, tak ako aj produkciu kolagénu. Čím lepší spánok, tým lepší anit-aging.

Bohužial HGH telo neprodukuje počas celej noci. Jeho produkcia sa začne cca 2 hodiny po zaspatí a následne počas fázy hlbokého spánku. Energiu si berie z tukových buniek, čo je skvelý prostriedok na zníženie hmotnosti pri spánku.