V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

Tehotenstvo & potom

Starostlivosť budúcich mamičiek o chrbát

Bolesť chrbta, najmä jeho spodnej časti, je jednou z najčastejších príčin sťažností počas tehotenstva. Zvyčajne ju spôsobuje tlak vyvíjaný na svaly chrbta kvôli rastúcemu bruchu, rovnako ako aj zmeny v držaní tela.

Už od začiatku tehotenstva sa zvyčajne stabilné kĺby panvy začnú uvoľňovať, aby umožnili ľahší priechod dieťaťa pri pôrode. Zároveň rastie brucho, aby sa prispôsobilo rýchlemu rastu vyvíjajúceho sa plodu. Kombinácia týchto dvoch zmien spôsobuje, že vaše telo stráca rovnováhu a spôsobuje bolesť spodnej časti chrbta.

"Správne držanie tela a mechanika tela majú veľký vplyv na zmiernenie bolesti spodnej časti chrbta počas tehotenstva," poznamenáva Mary Sue Walters, fyzioterapeutka na Klinike Dean v Sun Pairie, Wisconsin.

Či sedíte, stojíte alebo ležíte, počas tehotenstva by ste mali dbať na to, aby ste mali podopreté brucho a spodnú časť chrbta tak, aby sa nestáčala do vnútra. Aj poloha, v ktorej spíte, je dôležitá. Spať na bruchu sa neodporúča a mali by ste sa vyhnúť aj spaniu na chrbte. Ležaním na chrbte sa celá váha dieťaťa prenáša na váš chrbát, vnútornosti a dolnú dutú žilu (inferior vena cava), žilu, ktorá odvádza krv z dolných končatín.

Lekári odporúčajú radšej sa skrútiť alebo ľahnúť si na bok s jednou nohou prekríženou cez druhú a medzi nohy umiestniť vankúš. Tiež dbajte na to, aby ste spali na dostatočne pohodlnom matraci, ktorý znižuje tlak na boky, ramená a poskytuje dostatočnú podporu chrbtu a nohám.

Tehotenstvo & potom

Odporúčania starostlivosti o chrbát pre budúce mamičky:

  • Nepriberte viac, než vám odporúča lekár
  • Nenaťahujte sa zbytočne za predmetmi
  • Noste topánky na nízkom opätku, nie však úplne bez opätkov
  • Vyhýbajte sa dvíhaniu ťažkých predmetov
  • Pri dvíhaní predmetov si čupnite
  • Počas tehotenstva a po pôrode spite na matraci, ktorý pomáha udržiavať chrbticu v správnej polohe počas celej noci