Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Je veľa ľudí, ktorí chcú schudnúť alebo nabrať svalovú hmotu

Je veľa ľudí, ktorí chcú schudnúť alebo nabrať svalovú hmotu

Je veľa ľudí, ktorí chcú schudnúť alebo nabrať svalovú hmotu a chcú to dosiahnuť pomocou cvičenia v posilňovni. Pre mnohých z nás je však nepríjemné ísť do posilňovne osamote, pretože nevieme, ako to tam funguje, ktoré prístroje máme používať, na čo presne slúžia, ako sa má s nimi cvičiť. Bojíme sa hanby a výsmechu.

Mnoho ľudí sa hanbí spýtať a to je často dôvod, prečo do posilňovne prestanú chodiť a ich túžba skrášliť si postavu sa rozplynie.

Ak ste v tomto opise našli aj niečo zo seba, čítajte ďalej – dozviete sa všetko, čo potrebujete vedieť pred prvou návštevou posilňovne.  

Spýtajte sa samých seba, aké výsledky očakávate

Je veľmi dôležité, aby sme vedeli, čo chceme cvičením v posilňovni dosiahnuť, o čo presne nám ide. Ak ste sa rozhodli zväčšiť si svaly, mali by ste robiť úplne iné cviky ako v prípade, že chcete schudnúť. Ak si chcete vytvarovať svaly na bruchu, musíte vedieť, že to nedosiahnete len tým, že budete robiť brušáky. Musíte sa pustiť aj do kardio cvičenia ako napríklad chôdza na bežiacom páse alebo bicyklovanie na stacionárnom bicykli.

Zoznámte sa s jednotlivými prístrojmi

Ak sa obávate, že budete v posilňovni zmätení zo všetkých tých prístrojov, ktoré sa tam nachádzajú, pretože ste ich ešte nikdy nepoužívali, prečítajte si o nich vopred viac informácií na internete alebo v rôznych fitness časopisoch.  Ak potrebujete poradiť alebo Vám niečo nie je jasné, spýtajte sa kamarátov, ktorí pravidelne navštevujú fitko.

Najlepšie by ste však urobili, ak by ste sin a prvú hodinu zaplatili trénera, ktorý Vám vysvetlí, na čo fungujú jednolitvé prístroj, ale Vám aj ukáže, ako na nich cvičiť a aký výsledok od nich možno očakávať.

Nehanbite sa, veď nikto z ľudí, ktorí prídu do posilňovne po prvýkrát, nemá dokonalú postavu a nevie, aké cviky by mal vykonávať. Nezabudnite – každý raz začínal.

 

Ak je to možné, vezmite so sebou kamaráta

Ak poznáte niekoho, kto by tiež rád začal chodiť do posilňovne alebo sa zaujíma o takýto štýl cvičenia, využite to a ponúknite mu, že pôjdete cvičiť spolu. Navyše sa potvrdilo, že keď cvičíte vo dvojici, navzájom si dodávate motiváiu a výdrž a snažíte sa viac ako keby ste cvičili osamote Vždy však choďte do posilňovne s tým, že naplno využijete čas, ktorý tam strávite a urobíte pre svoje telo maximum. Ak pôjdete cvičiť s kamarátom, dajte si pozor, aby ste väčšinu času nestrávili rozprávaním sa namiesto toho, aby ste cvičili.  

Jedlo a voda sú veľmi dôležité

Je veľmi dôležité, aby ste počas cvičenia pili dostatok vody – v opačnom prípade môžete byť dehydrovaní. Za hodinu intenzívneho cvičenia by sme mali vypiť aspoň liter vody. Ak je Vaším cieľom schudnúť, vyhnite sa energetickým nápojom, pretože väčšina z nich obsahuje veľa kalórií. Pred cvičením je dobré sa najesť, ale malo by to byť niečo ľahké. V opačnom prípade by Vám mohlo byť počas cvičenia zle od žalúdka.

Pozor na výživové doplnky

Nájdete veľa ľudí, ktorí vyhadzujú peniaze za rôzne doplnky výživy ako sú napríklad proteíny. Nedajte sa však na to nahovoriť – hlavne nie vtedy, ak ešte len začínate s cvičením. Tieto doplnky Vám síce môžu pomôcť vyformovať svaly alebo zhodiť zopár kíl, ale samotné cvičenie nikdy nenahradia. Navyše sú veľmi drahé, buďte preto pri ich kúpe opatrní a dobre si rozmyslite, či Vám to stojí za to. Bez poctivého cvičenia nikdy nedosiahnete želaný výsledok.

Nesprávne cvičenie môže byť celkom neefektívne alebo dokonca škodlivé

Mnoho ľudí začína s cvikmi, ktoré sú pre ich aktuálnu fyzickú kondíciu príliš náročné, navyše ich vykonávajú nesprávne a nedostatočne dlho. Nehanbite sa a nepreceňujte sa! Začnite s tými najľahšími váhami a najjednoduchšími cvikmi. Ak budete cviky vykonávať správne a ak začnete s nízkou záťažou, Vaše cvičenie bude efektívnejšie a účinnejšie ako keby ste začali na úrovni pokročilých. Môžete si dokonca ublížiť a spôsobiť zranenia. Nesprávne pohyby môžu poškodiť Vaše zdravie!

Cvičebný program

Každá návšteva posilňovne by mala začať zahrievacími cvičeniami. Potom sa odporúča beh po dobu aspoň 10 minút. Ak je Vaším cieľom spáliť kalórie, môžete na bežiacom páse zostať po celý čas cvičenia.

Vždy, keď idete do posilňovne, môžete sa rozhodnúť, na ktorých svaloch chcete popracovať. Je nemožné precvičiť si všetky svaly naraz, jediným cvikom.  

Do posilňovne by ste nemali chodiť každý deň. Ideálne je urobiť si aspoň deň-dva pauzu od cvičenia. Koľko dní treba oddychovať záleží od Vášho cieľu – všeobecne sa odporúča cvičiť 3-krát do týždňa. Cviky by sa mali vykonávať v sériách, napríklad: 3 až 5 sérií po 12 až 15 opakovaní. Počet opakovaní jednotlivého cviky je individuálne a závisí od kondície každého z nás. Po každých 3 týždňoch pravidelného cvičenia môžete prejsť na vyššiu, ťažšiu úroveň cvičenia.

Cvičiť v posilňovni je zábava

Ak budete dodržiavať spomínané inštrukcie, veľmi rýchlo zistíte, že cvičiť v posilňovni je zábava, ktorá sa čoskoro stane súčasťou Vášho života. Vďaka pravidelnému cvičeniu sa budete oveľa lepšie cítiť, čo je najdôležitejšia vec!