Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Zacvičte si v prírode – ponúkame tipy ako na to

Zacvičte si v prírode – ponúkame tipy ako na to

Vedeli ste, že príroda nám ponúka oveľa viac možností na precvičenie tela než sa nám môže zdať na prvý pohľad?

Bez ohľadu na to, kde a koľko pracujete, nezabúdajte, že vždy máte možnosť vybehnúť si von – aspoň do parku či za dedinu a urobiť niečo pre svoje telo, ale aj dušu. Cvičenie na vzduchu nás naplní obrovským množstvom energie. A tú dennodenne potrebujeme, aby sme zvládali vykonávať všetko, čo sa od nás očakáva. Dobiť si baterky je preto absolútne nevyhnutné pre každého človeka.

Cvičenie v parku, beh cez lesík alebo len po chodníku mimo centra mesta nám dodá nový impulz a chuť do života, pretože je dokázané, že zmena prostredia človeka veľmi motivuje. Navyše pohyb na čerstvom vzduchu má pozitívny efekt na náš kardiovaskulárny a respiračný systém, zlepšuje našu kondíciu a výdrž.

Je pravda, že cvičenie vonku musíme vždy podriadiť počasiu, čo je nevýhoda oproti indoor cvičeniu, ale s trochou úsilia sa dá prekonať aj tento problém. Počet cvikov, ktoré sa dajú vykonávať vonku je tak obrovský, že si každý určite nájde svoje obľúbené. Veď viete, keď človek niečo robí s radosťou a nadšením, vždy si nájde spôsob ako sa tomu venovať bez ohľadu na počasie a iné nepriaznivé okolonosti. Keď sa chce, všetko sa dá.

 

1. Cvičenie s pomôckami

Veľkou výhodou cvičenia vonku je, že nikdy nie je monotónne a nudné. Príroda ponúka veľa možností, rôzne prostredia, rôzne terény atď. Môžete si tak každý deň zvoliť iné prostredie, v ktorom budete cvičiť – park, les, pri jazere, na hrádzi…

Rôznorodosť cvičenia je tiež neobmedzená a cviky v prírode sa odporúčajú každému, kto chce pre seba urobiť niečo dobré – bez ohľadu na vek či kondíciu. Cvičenie v uzavretých priestoroch sa väčšinou zužuje na používanie rôznych elastických pásov, činiek, lán a podobne, pomocou ktorých vykonávame silové cvičenia. Vonku môžete využiť kamene, drevo, stormy atď. Verte, že takéto cvičenie bude oveľa intenzívnejšie, zaujímavejšie a efektívnejšie ako vo vnútri.

 

2. Chôdza

Áno, aj chôdzu môžeme považovať za cvičenie, ale len v tom prípade, že sa rozhodneme kráčať rýchlejším tempom. V každom prípade je chôdza aj vo forme prechádzky vždy lepšia ako vylihovanie doma na gauči, pretože čerstvý vzduch má na naše telo mnoho pozitívnych účinkov. Skúsiť môžete napríklad v súčasnosti veľmi populárnu severskú chôdzu – “Nordic walking”, pri ktorej sa využívajú palice. Ide o dynamickú a zdraviu veľmi prospešnú chôdzu.

 

3. Beh

Beh v parku alebo v lese zvýši našu energiu a zlepší náladu oveľa viac, ako keby sme bežali vo fitku na bežiacom páse. Ak si chcete vytvarovať postavu, cítiť sa plní energie a mať lepšiu náladu, nechoďte do posilňovne. Beh v prírode je určite prospešnejší ako potenie sa na bežiacom páse.

Ľudia, ktorí chcú cvičiť vonku, sa najčastejšie venujú práve behu. Príroda má svoje čaro – na rozdiel od prepotenej telocvične či fitka. Veď uznajte sami - je určite príjemnejšie pozerať sa na prírodu okolo seba ako na ďalšich cvičiach, z ktorých sa leje pot a fučia vedľa Vás ako o život.

Dôležité je začať postupne a nepreceňovať svoje sily. Ideálne je bežať s niekým – vo dvojici Vám bude nielen veselšie, ale budete sa navzájom viac motivovať a vydržíte bežať dlhšie ako osamote.

Dôležité je plánovať si tréningy. Napíšte si na papier svoj tréningový plán a umiestnite ho na viditeľné miesto, aby ste ho mali čo najčastejšie na očiach. Buďte trpezliví a pripravte sa aj na to, že budú dni, kedy sa Vám nebude chcieť ísť behať. Tiež po niektorých tréningoch sa budete cítiť lepšie ako po iných, občas môžete mať pocit, že sa s Vaším telom nič nedeje a budete mať chuť to zabaliť. Ale vytrvajte!

Cieľom je vždy zabehnúť aspoň 30 minút bez zastavenia. Nesnažte sa každý deň prekonať svoj rekord – zbytočne Vás to odradí. Nie je dôležité zabehnúť čo najviac, ale behávať pravidelne a zlepšiť si kondičku a zdravie.

Asi hodinu pred tým, ako pôjdete bežať zjedzte kúsok ovocia a napite sa vody, aby ste predišli dehydratácii.

 

4. Plávanie

Je pravda, že pri plávaní musíme brať ohľad na ročné obdobie a že nie každý z nás má ľahko dostupný prístup k moru alebo jazeru, avšak ak budete mať možnosť zaplávať si v prírode, urobte to. Plávanie spaľuje veľké množstvo kalórií a pritom je ideálne pre naše telo, lebo nezaťažuje kĺby.

 

5. Strečové cvičenia a Pilates

Možnosti cvičenia vonku však nekončia pri plávaní. Aj strečové cviky alebo Pilates môžete preniesť z fitness centra na lúku, prípadne si v letezahrajte vonku v prírode badminton či tenis. Niektoré športy si síce vyžadujú poznať pravidlá, ale veď nikdy nie je neskoro – naučte sa niečo nové, obohaťte svoj život v akomkoľvek veku!

Nezabudnite! Pri cvičení a športovaní vonku musíte byť opatrní. Pamätajte na ochranu proti slnku a vždy sa dobre natrite opaľovacím krémom, vezmite si aj prípravky proti komárom. Oblečte si vhodné športové oblečenie určené pre outdoor prostredie – aj tým si ochránite zdravie.

Letné dni nás doslova ťahajú do prírody. Využite ich – začnite prírodu využívať aj na skrášlenie svojej postavy a zlepšenie zdravia.

V prírode si skutočne oddýchnete, posilníte telo aj myseľ, zlepšíte si imunitu a načerpáte novú energiu. Je to najlepší spôsob ako čeliť stresu, zhonu a hluku, ktoré nás dennodenne obklopujú a vyvolávajú v nás nervozitu, únavu a hnev.