Nemáte žiadne položky vo vašom nákupnom košíku.

Vyskúšajte
Tipy a triky pre lepší spánok

Tipy a triky pre lepší spánok

Často sa prehadzujete v posteli? Chrápete? Musíte počas noci viackrát vstať a ísť na toaletu? Prebúdzate sa ráno unavený? Máte často problémy so zaspávaním? Ak ste na ktorúkoľvek z predchádzajúcich otázok odpovedali áno, Váš spánok pravdepodobne nie je taký dobrý, ako by mal byť. Máte problémy so spánkom a my sme pripravení pomôcť Vám – tu sú tipy a triky pre lepší spánok!

Často sa prehadzujete v posteli? Chrápete? Musíte počas noci viackrát vstať a ísť na toaletu? Prebúdzate sa ráno unavený? Máte často problémy so zaspávaním? Ak ste na ktorúkoľvek z predchádzajúcich otázok odpovedali áno, Váš spánok pravdepodobne nie je taký dobrý, ako by mal byť. Máte problémy so spánkom a my sme pripravení pomôcť Vám – tu sú tipy a triky pre lepší spánok!

 

1. Relax

Skôr, ako ľudské telo upadne do pokojného a hlbokého spánku, musí sa uvoľniť. Preto by ste si vždy mali oddýchnuť pred tým, ako večer pôjdete do postele a pomôcť telu pripraviť sa na zaslúžený oddych. Vyskúšajte cvičenie alebo meditáciu.

 

2. Investujte do dobrého matraca

Pri výbere matraca by ste nikdy nemali šetriť. Koľko rokov má Váš súčasný matrac? Je pohodlný? Má ochranu pred roztočmi? Je Vám ma ňom počas spánku horúco alebo zima? Bolí Vás ráno chrbát? Možno je čas, aby ste vynovili spálňu a kúpili si matrac, ktorý Vám pomôže dosiahnuť spánok, ktorý si zaslúžite!

 

3. Opatrne s jedlom a pitím

Verte nám, ťažké jedlo pred spaním dokáže spôsobiť veľkú škodu. Telo je zamestnané trávením, a tak je takmer nemožné, aby úplne odpočívalo. Nadmerné pitie môže taktiež zaťažiť spánok viac, ako je dobré. Je to pravda - alkohol Vám možno pomôže zaspať, avšak kvalita spánku je oveľa nižšia. Dobrá rada: žiadna káva popoludní. Ďalšia dobrá rada: Predtým, ako pôjdete do postele, príliš veľa nepite – pravdepodobne sa budete musieť v noci prebudiť a ísť na toaletu.

 

4. Nefajčite

Máte zvyk, že pred spánkom si večer idete zafajčiť? Upokojuje Vás fajčenie a pomáha Vám tak zaspať? Chyba! Cigarety obsahujú nikotín a ten je stimulant, ktorý udržuje Vaše telo bdelé.

 

5. Rozvrh spánku

Mnohé vedecké objavy naznačujú, že prísny rozvrh spánku úžasne zlepšuje jeho kvalitu. Vyskúšajte to – choďte do postele a vstávajte vždy v rovnakom čase. Aj počas víkendov! Zo začiatku to pre Vás môže byť trochu ťažšie, avšak zvyknete si na to a čo je ešte dôležitejšie – kvalita Vášho spánku sa oveľa zlepší.

 

6. Cvičenie

Pravidelné cvičenie nielenže udržuje telo vo forme, ale takisto aj zlepšuje kvalitu spánku. Fyzická aktivita na čerstvom vzduchu je ešte lepšia ako vo fitnescentre, pretože slnečné svetlo a čerstvý vzduch prinášajú ďalšie výhody. Zapamätajte si však, že by ste nikdy nemali príliš intenzívne cvičiť pár hodín pred spaním – Vaše telo bude potom príliš nabudené a bude pre Vás oveľa ťažšie zaspať.

 

7. Posteľ je na...

Nuž, posteľ je na spanie. A takisto na sex! Určite však nie na sledovanie televízie, surfovanie po internete, jedenie alebo na nejakú prácu. Ak si zvyknete využívať posteľ na viacero ďalších činností, Vaša myseľ ju môže prestať spájať s nočným odpočinkom a niekedy tak môže byť ťažšie zaspať.

 

8. Čerstvý vzduch

Ak svojmu telu doprajete viac čerstvého vzduchu, bude uvoľnenejšie a pripravené na dobrý nočný spánok. Predtým, ako pôjdete do postele, otvorte na niekoľko minút okná v spálni alebo, ak vonku nie je príliš chladno, ich nechajte otvorené počas celej noci. Ak ani to pre Vás nie je dosť na bezproblémové zaspanie, tak skôr, ako skúsite zaspať, choďte na prechádzku na čerstvý vzduch.

 

9. Vyhnite sa „šlofíkom“

Zdriemnutia sú super, však? Takisto však môžu ublížiť kvalite Vášho spánku! Ak to nie je absolútne nevyhnutné, vyhnite sa šlofíkom, najmä neskoro popoludní. Tak budete pripravený vypnúť svoju myseľ hneď, ako sa Vaše telo dotkne postele.

 

10. Vezmite si knihu

Ak nič iné nepomáha, možno potrebujete trochu rozptýliť svoju myseľ. Viete, čo je najlepšia činnosť pred spaním? Jednoznačne čítanie! Vezmite si knihu a ponorte sa do krásneho sveta slov. Môžeme Vám takmer sľúbiť, že pokojný spánok sa dostaví do niekoľkých minút. Dobrú noc a sladké sny!