V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

Vankúš treba meniť každé 3 roky

Vedeli ste, že bolesti hlavy, zlý spánok, vyčerpanie a neschopnosť sústrediť sa môžu byť spôsobené tým, že spávate na nevhodnom vankúši?

Opotrebovaná výplň vankúša núti Váš krk, aby bol v neprirodzenej polohe a ráno sa potom prebúdzate ako zbití a svaly v okolí krčnej chrbtice sú ešte viac unavené ako večer pred spaním.

Okrem toho môže stará, nehygienická výplň vankúša spôsobovať alergie a vytvárať nezdravé prostredie na spanie. Odborníci preto odporúčajú, aby sa vankúš menil každé tri roky.

Prečítajte si, čomu by ste mali venovať pozornosť pri nákupe nového vankúša.

1. Antialergické materiály

Vďaka poteniu a odumieraniu buniek pokožky sú staré vankúše dokonalým miestom pre množenie prachových roztočov, ktoré predstavujú hlavné riziko pri vzniku astmy. Alergia na prachové roztoče sa prejavuje bolesťami hlavy, zlým spánkom, vyčerpaním, neschopnosťou sústrediť sa a podobne. Okrem toho, alergényv prachových roztočoch urýchľujú vznik nových alergií, pretože vytvárajú mikroskopické póry v dýchacích cestách a umožňujú tak prístup ďalším alergénom (zo zvierat, rastlín atď.), ktoré ešte viac zhoršujú pacientov klinický stav.

Keďže staré vankúše sú skutočným hniezdom prachu, potu a roztočov, výmena vankúša môže výrazne znížiť hladinu alergénov v prostredí, kde spíte. Vankúše z antialergických materiálov ako pamäťová pena, tencel, hodváb alebo bambus spomaľujú množenie prachových roztočov a bránia tak vzniku alergických reakcií. 

2. Vnútorná časť, ktorá sa dá prať

Zbavte sa prachových roztočov a ďalších alergénov pomocou pravidelného vetrania všetkých miestností domova a pravidelného prania a výmeny posteľnej bielizne. Pri kúpe vankúša si preto všímajte aj to, či sa dá prať nielen jeho poťah, ale aj vnútorná časť.

3. Správna opora

Následky spánku na opotrebovanom vankúši pociťujeme v podobe rannej únavy, neustálych bolestí hlavy a stuhnutých svalov. Aby ste sa ráno nezobúdzali ako zbití, mali by ste si vybrať vankúš, ktorý Vám pri spaní poskytne pohodlie a správnu podporu. Najlepšie je vybrať si vankúš podľa toho, v akej polohe najčastejšie spávate.

Vankúš pre rôzne spánkové polohy:

1. Spánok na bruchu

Ak najradšej spávate na bruchu, potrebujete nízky a mäkký vankúš, aby mohli Vaše stavce zostať v prirodzenej polohe. Z tohto dôvodu by ste si mali zvoliť nízky a rovný vankúš naplnený hodvábom alebo mikrovláknom, ktoré sa prispôsobí Vašej hmotnosti.

2. Spánok na chrbte

Tí, ktorí spávajú na chrbte, potrebujú vyšší a stredne mäkký anatomický vankúš. Keď spíte, vankúš musí zabezpečiť, aby Vaša chrbtica zostala v prirodzenej, zakrivenej polohe a zaistiť, aby Vaše ramená a šija dostali správnu oporu.

3. Spánok na boku:

Ak sa Vám najlepšie spí na boku, potrebujete vyšší a pevný anatomický vankúš, ktorý udrží Vaše telo v rovnej polohe. Keď spíte na boku, Vaša hlava nesmie byť voľná, preto rozhodne potrebujete prispôsobivý anatomický vankúš, ktorý poskytne správnu oporu nielen Vašej hlave, ale aj krku a ramenám.

4. Životnosť vankúša

Vzhľadom k opotrebovaniu materiálov a hygiene sa výmena vankúša po troch rokoch odporúča aj pri vysoko kvalitných vankúšoch. Nezabúdajte na to, že šetriť na svojom zdraví sa nevypláca.

Ak budete spať na kvalitnom vankúši, rozhodne urobíte niečo dobré pre svoje zdravie – každú noc. Pritom je to také jednoduché – stačí si vybrať ten správny vankúš.