V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Vyskúšajte

Výber matraca podľa spánkovej polohy

Povedzte nám, ako spíte, a my Vám pomôžeme s výberom najvhodnejšieho matraca. To, v akej polohe spíte najčastejšie, totiž veľa vypovedá o miere komfortu a opory pre chrbticu, ktorú budete potrebovať. Aby ste boli s konečným výberom matraca spokojný dlhé roky, odporúčame Vám čítať ďalej.

Začnime spánkovými polohami. Je ich niekoľko, ale tými základnými sú spánok na chrbte, na boku a na bruchu. Mnohí z nás si vyvinuli aj rôzne kombinácie a šialené polohy typu Kung Fu panda, čo je niečo medzi spánkom na boku a na bruchu s pokrútenou rukou pod sebou, ktorá slúži na vyvažovanie a zmierňuje kŕče do krku, ktoré pravdepodobne ráno budete mať. Mimochodom, táto pozícia je jedna z najmenej zdravých...

Že neviete, aká je Vaša najčastejšia spánková poloha? Je možné, že ich počas noci vystriedate niekoľko, ale najčastejšia je práve tá, v ktorej sa ráno zobudíte.

 

Spím na chrbte

V polohe na chrbte vytvárame najväčší tlak na matrac v stredovej časti tela. Pokiaľ máte rovnú, tzv. chlapčenskú postavu bez výraznejšieho zadku, s výberom matraca nebude problém. Vyspíte sa dobre na tvrdšom aj na mäkšom. Máte teda väčší výber a môžete sa sústrediť napríklad na to, či od matraca očakávate špeciálne ošetrenia proti alergénom, či chcete mať pocit väčšieho pohodlia a zaboriť sa do príjemného materiálu, a podobne. Viac o matracových ošetreniach v tomto článku.

Odporúčané matrace: môžete si vyberať zo všetkých a sústrediť sa na iné preferencie.

Pokiaľ máte širšie boky a výraznejší zadok, potrebujete pevné jadro matraca kompenzovať mäkším materiálom na povrchu, väčšou prispôsobivosťou alebo zónovaním.

Odporúčané matrace:

Ak je Vaša váha vyššia než priemerná alebo trpíte nadváhou, určite si nevyberajte tvrdé matrace. Váš matrac by mal mať pevné jadro a mäkkú vrchnú vrstvu, ideálne aj zónovanie. Zároveň však čím viac sa Vaša hmotnosť vzďaľuje od priemeru, tým vyšší matrac potrebujete, aby ste ho tak skoro nevyležali.

Odporúčané matrace: línia matracov Air (naše najvyššie matrace s výškou 23-27 cm).

 

Spím na boku

Pri spaní na boku vytvárame viac tlakových bodov (v stredovej časti tela, na boky, ale aj na ramená a kolená). Pre túto spánkovú polohu nie sú veľmi príjemné tvrdé matrace. Obzvlášť ak ste žena alebo ak máte akékoľvek bolesti, či už chrbta alebo kĺbov, a tiež ak vážite viac než priemer. Ideálom je pre Vás veľmi prispôsobivý matrac, napríklad z penových pružín Octaspring, alebo mäkší model so zónovaním a s mäkkou vrchnou vrstvou. Príjemne sa do nej zaboríte, bude kopírovať tvar tela a vyrovná tak zakrivenie chrbtice, ktoré by pri tvrdom matraci nebolo správne korigované.

Odporúčané matrace: iMemory Silver - mäkšia strana, iMemory S Plus – mäkšia strana, Fresh Prima, Fresh Prima Platinum, Air Lux.

Pri nadváhe sa riaďte pravidlom najvyššieho matraca s pevným jadrom a mäkkým povrchom.

 

Spím na bruchu

Spánková poloha na bruchu je síce pomerne príjemná a v strednej časti si chrbát odpočinie, horšie je to však s krčnou chrbticou. Veľkú pozornosť by ste mali venovať vankúšu, aby nebol príliš vysoký. Stredne tvrdé materiály pri matracoch sú v tomto prípade dobrou voľbou.

Odporúčané matrace: iMemory Silver, iMemory S Plus, Fresh Prima, Fresh Prima Platinum a matrace Air Plus.

Pri nadváhe sa riaďte pravidlom najvyššieho matraca s pevným jadrom a mäkkým povrchom.

 

Vždy sa zobudím v inej polohe – nemám obľúbenú pozíciu

Pokiaľ počas spánku neustále meníte polohy, je trochu náročnejšie si dobre vybrať. Neodporúčame tvrdý matrac, keďže spíte aj na boku alebo aj na bruchu.

Odporúčané matrace: iMemory Silver a iMemory S Plus, pri ktorých si viete meniť tvrdosť, alebo Fresh Prima, Fresh Prima Platinum a matrace Air Plus.

Nezabúdajte na vankúš a rošt, ktoré vedia pomôcť s vyrovnaním chrbtice do správneho tvaru a zvýšia tým aj Vaše pohodlie. Viac o čarovaní s roštom a vankúšom v tomto článku.