NAKUPUJTE PODĽA KATEGÓRIÍ
Naše obchody
Club 5*
0
0,00 €
Losd fsdf sd
V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Spánok je tá najlepšia meditácia – tipy pre lepší spánok

Chceli by ste spať, ale nedokážete? Povedomá situácia, však? Všetci poznáme ten moment, keď už spokojne ležíme v posteli, všetko sa zdá byť dokonalé, ale potom… Čo teraz? - pýta sa náš mozog. Prečítajte si zopár overených tipov pre lepší spánok a nájdite konečne riešenie.

Harmonogram a predspánková relaxácia sú základ

Spánkový režim s rovnakou dobou zaľahnutia a prebudenia je veľmi dôležitý, dokonca aj cez víkendy. Pomáha regulovať Vaše vnútorné hodiny, vďaka čomu rýchlo zaspíte a vydržíte nerušene oddychovať po celú noc. Zaveďte si predspánkový relaxačný rituál. Môže to byť hocijaká upokojujúca, rutinná aktivita bez mobilu. Pomôže to oddeliť spánok od ostatných činností, ktoré Vás môžu znepokojiť alebo rozrušiť a tým pádom sťažiť usínanie.

Vyzerá to, že našim dňom vládnu káva a “šlofíky”

Ak máte problémy so spánkom, vyhnite sa podriemkavaniu v priebehu dňa, káve a “šlofíkom”, najmä tým poobedným. Možno Vám to pomáha prežiť, ale na druhej strane si tým skracujete nočný odpočinok, keďže máte v čase večierky ešte stále veľa energie. Skúste si cez deň doplniť energiu cvičením – nabudí Vás a zároveň Vám uľahčí večerné zaspávanie.

Vytvorte si podmienky, ktoré potrebujete pre dobrý spánok

Identifikujte všetky zvuky a iné rozptýlenia. To zahŕňa aj rušenie partnerom, napríklad kvôli chrápaniu. Bezpodmienečne si pre seba a svoju polovičku zadovážte dobrý matrac, podporný a pohodlný. Správny model Vám výrazne zlepší spánok. Venujte pozornosť aj kvalitným, komfortným vankúšom. Postarajte sa, aby bola Vaša spálňa útulná a doslova “vyzývala” k spánku.

Zvoľte si správnu veľkosť matraca

Pri spánku sa pohneme približne 40- až 60-krát za noc. Z príliš krátkeho matraca Vám budú visieť nohy, čo nie je dvakrát pohodlné. Preto je dôležité vybrať si matrac správnej veľkosti, ktorý Vám umožní voľný pohyb v priebehu celej noci. Odporúčame, aby bol o 20 cm dlhší, než je dĺžka Vášho tela. Ak je napríklad Vaša výška 180 cm, ideálny matrac má mať dĺžku 2 metre.

Ventilácia je dôležitá

Nielen z hygienických dôvodov - pranie posteľnej bielizne približne raz za týždeň, dobre vetraná spálňa a vhodný matrac s roštom sú mimoriadne dôležité aj pre Váš spánok. Ak ste si niekedy prezreli drevený posteľný rám bez matraca, určite ste si v ňom všimli otvory. Ide o veľmi dôležitú súčasť rámu, nad ktorou ste sa pravdepodobne nikdy príliš nezamýšľali. Ľudia sa veľa potia, a časť tohto potu absorbuje Váš matrac a obliečky. Netreba hovoriť, že sa tým vytvára ideálne miesto na množenie baktérií. Dobrá ventilácia matraca a, samozrejme, aj Vašej posteľnej bielizne, dokáže spraviť obrovský rozdiel vo Vašom spánku. Navyše zaručuje dodatočnú hygienu a ochranu pred baktériami.

Nepodceňujte dôležitosť dobrého spánku

Ak máte problémy v každodennom živote, napríklad sa stále hádate s partnerom alebo s deťmi, chce to výdatný nočný spánok. Nielen že ho potrebujete, Vy si ho vyslovene zaslúžite, aby ste deň čo deň vládali úspešne bojovať s problémami a mohli pracovať na svojom úspešnom živote. Tajomstvo úspechu je ukryté v dobrom nočnom spánku. Len vďaka nemu je každý ďalší deň lepší a lepší a Vy si dokážete splniť sny. Je potrebné zvyšovať povedomie o dôležitosti spánku, ktorý často podceňujeme. Hoci je dnes čoraz viac v móde vyhlasovať sa za workoholikov, naozaj by sme si mali vyhradiť čas na výdatný, dlhý a kvalitný nočný odpočinok. Len tak dokážeme ľahšie delegovať svoje pracovné povinnosti a tým pádom ich lepšie a rýchlejšie zvládať.