NAKUPUJTE PODĽA KATEGÓRIÍ
Naše obchody
Club 5*
0
0,00 €
Losd fsdf sd
V nákupnom košíku nie sú žiadne položky

Výber matraca podľa spánkovej polohy

Povedzte nám, ako spíte, a my Vám pomôžeme s výberom najvhodnejšieho matraca. To, v akej polohe spíte najčastejšie, totiž veľa vypovedá o miere komfortu a opory pre chrbticu, ktorú budete potrebovať. Aby ste boli s konečným výberom matraca spokojný dlhé roky, odporúčame Vám čítať ďalej.

Začnime spánkovými polohami. Je ich niekoľko, ale tými základnými sú spánok na chrbte, na boku a na bruchu. Mnohí z nás si vyvinuli aj rôzne kombinácie a šialené polohy typu Kung Fu panda, čo je niečo medzi spánkom na boku a na bruchu s pokrútenou rukou pod sebou, ktorá slúži na vyvažovanie a zmierňuje kŕče do krku, ktoré pravdepodobne ráno budete mať. Mimochodom, táto pozícia je jedna z najmenej zdravých...

Že neviete, aká je Vaša najčastejšia spánková poloha? Je možné, že ich počas noci vystriedate niekoľko, ale najčastejšia je práve tá, v ktorej sa ráno zobudíte.

 

Spím na chrbte

V polohe na chrbte vytvárame najväčší tlak na matrac v stredovej časti tela. Pokiaľ máte rovnú, tzv. chlapčenskú postavu bez výraznejšieho zadku, s výberom matraca nebude problém. Vyspíte sa dobre na tvrdšom aj na mäkšom. Máte teda väčší výber a môžete sa sústrediť napríklad na to, či od matraca očakávate špeciálne ošetrenia proti alergénom, či chcete mať pocit väčšieho pohodlia a zaboriť sa do príjemného materiálu, a podobne. Viac o matracových ošetreniach v tomto článku.

Odporúčané matrace: môžete si vyberať zo všetkých a sústrediť sa na iné preferencie.

Pokiaľ máte širšie boky a výraznejší zadok, potrebujete pevné jadro matraca kompenzovať mäkším materiálom na povrchu, väčšou prispôsobivosťou alebo zónovaním.

Odporúčané matrace:

Ak je Vaša váha vyššia než priemerná alebo trpíte nadváhou, určite si nevyberajte tvrdé matrace. Váš matrac by mal mať pevné jadro a mäkkú vrchnú vrstvu, ideálne aj zónovanie. Zároveň však čím viac sa Vaša hmotnosť vzďaľuje od priemeru, tým vyšší matrac potrebujete, aby ste ho tak skoro nevyležali.

 

Spím na boku

Pri spaní na boku vytvárame viac tlakových bodov (v stredovej časti tela, na boky, ale aj na ramená a kolená). Pre túto spánkovú polohu nie sú veľmi príjemné tvrdé matrace. Obzvlášť ak ste žena alebo ak máte akékoľvek bolesti, či už chrbta alebo kĺbov, a tiež ak vážite viac než priemer. Ideálom je pre Vás veľmi prispôsobivý matrac, napríklad z penových pružín Octaspring, alebo mäkší model so zónovaním a s mäkkou vrchnou vrstvou. Príjemne sa do nej zaboríte, bude kopírovať tvar tela a vyrovná tak zakrivenie chrbtice, ktoré by pri tvrdom matraci nebolo správne korigované.

Odporúčané matrace: iMemory Silver - mäkšia strana, iMemory S Plus – mäkšia strana, Matrac Dream Inspiration

Pri nadváhe sa riaďte pravidlom najvyššieho matraca s pevným jadrom a mäkkým povrchom.

 

Spím na bruchu

Spánková poloha na bruchu je síce pomerne príjemná a v strednej časti si chrbát odpočinie, horšie je to však s krčnou chrbticou. Veľkú pozornosť by ste mali venovať vankúšu, aby nebol príliš vysoký. Stredne tvrdé materiály pri matracoch sú v tomto prípade dobrou voľbou.

Odporúčané matrace: iMemory Silver, iMemory S PlusMatrac Dream Inspiration, alebo Matrac Air+ Select Ergo

Pri nadváhe sa riaďte pravidlom najvyššieho matraca s pevným jadrom a mäkkým povrchom.

 

Vždy sa zobudím v inej polohe – nemám obľúbenú pozíciu

Pokiaľ počas spánku neustále meníte polohy, je trochu náročnejšie si dobre vybrať. Neodporúčame tvrdý matrac, keďže spíte aj na boku alebo aj na bruchu.

Odporúčané matrace: iMemory Silver a iMemory S Plus, pri ktorých si viete meniť tvrdosť, alebo aj matrace Ergo.

Nezabúdajte na vankúš a rošt, ktoré vedia pomôcť s vyrovnaním chrbtice do správneho tvaru a zvýšia tým aj Vaše pohodlie. Viac o čarovaní s roštom a vankúšom v tomto článku.